طرز تهیه بورک اسفناج

طرز تهیه بورک اسفناج ترکیه طرز تهیه بورک اسفناج بدون فر طرز تهیه بورک اسفناج در ماهیتابه بورک اسفناج زابلی طرز تهیه بورک اسفناج با نان لواش طرز تهیه بورک اسفناج با خمیر خانگی طرز تهیه بورک اسفناج و سیب زمینی طرز تهیه بورک اسفناج و مرغ

بورک اسفناج یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده کشور ترکیه است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک اسفناج در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پنیر لبنه۲۰۰ گرم
اسفناج۲۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
شیر⅓ پیمانه
روغن مایع یا کره⅓ پیمانه
شکر۱ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
خمیر یوفکابه تعداد کافی

طرز تهیه بورک اسفناج

مرحله اول

برای تهیه بورک اسفناج خوشمزه، ابتدا سبزی اسفناج را می شوییم و آبکش می کنیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه سبزی اسفناج را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به اندازه متوسط خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم تابه گرم شود. در ادامه سبزی اسفناج را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا اسفناج پخته و آب اضافی اش کشیده شود.

مرحله سوم

حالا پنیر لبنه را به اسفناج اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. حالا اسفناج را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می شکینم و با چنگال هم می زنیم تا بافت آن باز شود.

مرحله چهارم

در این مرحله وانیل، شیر، روغن مایع و شکر را به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه خمیر یوفکا روی روی سطح کار قرار داده و  با برس از مخلوط تخم مرغ روی آن می مالیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری از مخلوط اسفناج و پنیر را با یک سانتی متر فاصله از لبه روی خمیر یوفکا می ریزیم، سپس خمیر را رول می کنیم و دو طرف خمیر را با فشار دست فشرده می کنیم تا موقع پخت، پنیر از بورک خارج نشود.

مرحله ششم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر گرم شود. در ادامه به کمک برس سینی فر را چرب می کنیم تا بورک ها به سینی نچسبند، سپس بورک های اسفناج را درون سینی فر می چینیم.

مرحله هفتم

حالا به کمک برس از مخلوط تخم مرغ روی بورک ها می مالیم، سپس برای تزئین روی آن ها کنجد و سیاه دانه می ریزیم. در ادامه درون فر می گذاریم. پس از گذشت ۲۰ دقیقه بورک ها را از فر خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظر سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 7 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.