طرز تهیه ساندویچ مرغ گریل

طرز تهیه ساندویچ مرغ گریل , دستور پخت ساندویچ مرغ گریل شده

ساندویچ مرغ گریل یکی از انواع ساندویچ های خوشمزه و بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ساندویچ مرغ گریل در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سینه یا ران مرغ۲۰۰ گرم
پیاز قرمز یا سفید۱ عدد
قارچ۵ عدد
پنیر خامه ای۳ قاشق غذاخوری
ریحان تازه۲۰ گرم
نان باگت۲ عدد
ماستبه مقدار کافی
سس مایونزبه مقدار کافی
سس کچاپ و خردلبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و پاپریکابه مقدار کافی
پولبیر، پودر آویشن و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه ساندویچ مرغ گریل

مرحله اول

برای تهیه ساندویچ مرغ گریل خوشمزه در ابتدای کار سینه و ران مرغ را فیله کرده و به همراه مقداری سس مایونز، کچاپ، خردل و ماست درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و پولبیبر به آن می افزاییم.

مرحله دوم

در ادامه مقداری پودر آویشن و پودر سیر به کاسه اضافه کرده، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا سینه و ران مرغ به طعم دهنده ها آغشته شوند. حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم

در ادامه اجازه می دهیم سینه و ران مرغ به مدت ۱ تا ۲ ساعت استراحت کند تا مزه دار شود. پس از گذشت این زمان پیاز را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم و درون یک تابه حاوی مقداری روغن مایع می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا تابه را روی حرارت گذاشته و تفت می دهیم تا پیاز طلایی و سرخ شود، سپس سیر رنده شده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند.

مرحله پنجم

در ادامه قارچ ورقه ای را به تابه اضافه کرده و حرارت را زیاد می کنیم، سپس تفت می دهیم تا قارچ کاملا سرخ شده و آب نیندازد. حالا پنیر خامه ای را به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا سس قارچ یکدست شود.

مرحله ششم

در این مرحله تابه گریل را روی حرارت گذاشته و با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس سینه و ران مزه دار شده را درون تابه گذاشته و گریل می کنیم. در ادامه سینه و ران گریل شده را درون نان باگت قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا مقداری از سس قارچ و پنیر به همراه مرغ گریل شده درون نان باگت می ریزیم و با قاشق کاملا پخش می کنیم. در نهایت ریحان تازه را روی مواد ساندویچ می ریزیم و ساندویچ مرغ گریل را به صورت گرم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 10 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.