طرز تهیه کوفته مرغ و زرشک

طرز تهیه کوفته مرغ و زرشک , دستور پخت کوفته مرغ و زرشک

کوفته مرغ و زرشک یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته مرغ و زرشک در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
مرغ چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
زرشک۳ قاشق غذاخوری
آلو خورشتی۴ عدد
رب گوجه فرنگی۱٫۵ قاشق غذاخوری
پودر نان با سوخاری۲ قاشق غذاخوری
آردبه مقدار کافی
ترخون خشکبه مقدار کافی
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و پاپریکابه مقدار کافی
پودر سیر، پودر آویشن و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته مرغ و زرشک

مرحله اول

برای تهیه کوفته مرغ و زرشک خوشمزه در ابتدای کار یک عدد پیاز را به صورت ریز رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش گرفته شود، سپس به همراه مرغ چرخ کرده درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا پودر نان را به همراه مقداری ترخون خشک، نمک فلفل سیاه، پاپریکا و پودر آویشن به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس از مواد به اندازه یک گردو کوچک جدا می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه کوفته های قلقلی شده را درون مقداری آرد می غلطانیم و کاملا سرخ می کنیم. حالا پیاز باقی مانده را به صورت نگینی ریز خرد کرده و درون یک قابلمه حاوی روغن می ریزیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه‌ ای شود، سپس مقداری زردچوبه به قابلمه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهیم تا پیاز سرخ شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به قابلمه افزوده و تفت می دهیم تا رب رنگ باز کند.

مرحله پنجم

در این مرحله زرشک را به همراه مقداری شکر تفت می دهیم، سپس به همراه زعفران دم کرده به قابلمه اضافه می کنیم. حالا کوفته های سرخ شده را درون قابلمه می چینیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت بپزند و جا بیفتد.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان کوفته مرغ و زرشک را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس با سیب زمینی سرخ شده تزیین می کنیم. در نهایت کوفته را به همراه چلو زعفرانی و سالاد شیرازی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 11 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.