طرز تهیه ساندویچ مرغ رژیمی

طرز تهیه ساندویچ مرغ رژیمی , دستور پخت ساندویچ مرغ رژیمی با قارچ

ساندویچ مرغ رژیمی یکی از انواع ساندویچ های خوشمزه و سالم است که برای افراد دارای رژیم بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ساندویچ مرغ رژیمی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سینه مرغ۲۰۰ گرم
لوبیا سفید۱۰۰ گرم
جعفری یا گشنیز تازه۱ کاسه کوچک
ماست چکیده موسیر۲ قاشق غذاخوری
نان لواش غلات یا ساده۱ عدد
روغن زیتونبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پاپریکا و پودر سیربه مقدار کافی
مواد لازم برای سالاد
خیار۱ عدد
گوجه گیلاسی۴ عدد
پیاز۱ عدد
لیمو ترش تازه۱ عدد
روغن زیتونبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه ساندویچ مرغ رژیمی

مرحله اول

برای تهیه ساندویچ مرغ رژیمی خوشمزه در ابتدای کار لوبیا سفید را می شویم و به مدت ۶ تا ۱۲ ساعت درون یک کاسه حاوی آب قرار می‌ دهیم تا نفخ آن گرفته شود. پس از گذشت این زمان لوبیا سفید را آبکشی می کنیم.

مرحله دوم

حالا لوبیا را درون یک قابلمه حاوی آب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا لوبیا به مدت ۲ تا ۳ ساعت کاملا پخته و نرم شود. در ادامه سینه مرغ را به صورت نازک ورقه ای خرد می کنیم و درون یک ظرف قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر و روغن زیتون روی فیله های مرغ می ریزیم و به مدت ۱ دقیقه به خوبی ماساژ می دهیم تا سینه های مرغ مزه دار شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت می گذاریم.

مرحله چهارم

حالا مقداری روغن به تابه اضافه کرده، سپس سینه های مرغ را درون آن قرار می دهیم و هر طرف شان را به مدت ۴ دقیقه سرخ می کنیم. در ادامه به سراغ درست کردن سس می رویم، برای این منظور جعفری را کمی خرد می کنیم.

مرحله پنجم

حالا لوبیا پخته شده را به همراه جعفری، ماست موسیر، روغن زیتون و مقداری آب لیمو ترش تازه، نمک و فلفل سیاه درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا سس به خوبی یکدست و یکنواخت شود.

مرحله ششم

در ادامه خیار را به همراه گوجه گیلاسی و پیاز به صورت نگینی درشت خرد کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، روغن زیتون و آب لیمو ترش تازه به آن می افزاییم و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله نان لواش غلات را روی سطح کار گذاشته و روی آنرا با مخلوط سس رومال می کنیم. حالا سینه های مرغ سرخ شده را خرد کرده و روی نان می گذاریم، سپس مقداری از سالاد روی سینه مرغ می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا نان را جمع کرده و یک تابه گریل روی حرارت قرار می دهیم تا کاملا گرم شود، سپس ساندویچ را درون تابه گذاشته و دو طرف شان را به خوبی گریل می کنیم تا برشته شود. در نهایت ساندویچ را نصف کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 12 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.