طرز تهیه ارمنی پلو

طرز تهیه ارمنی پلو با ران مرغ ارمنی پلو نی نی سایت طرز تهیه غذاهای ارمنی غذا با بال مرغ و برنج طرز تهیه سالاد ارمنی فیلم ارمنی پلو

ارمنی پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی است که طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ارمنی پلو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بال مرغ۸ عدد
برنج۳ پیمانه
آب لیمو ترش½ فنجان
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه مقدار کافی
کرهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه ارمنی پلو

مرحله اول

برای تهیه ارمنی پلو خوشمزه در ابتدای کار بال های مرغ را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، زعفران دم کرده و آب لیمو ترش تازه درون یک کاسه مناسب می ریزیم و به خوبی ماساژ می دهیم تا بال ها مزه دار شوند.

مرحله دوم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا بال ها مزه دار شوند. پس از گذشت این زمان به یک قابلمه حاوی آب مقداری نمک می افزاییم تا به نقطه جوش برسد.

مرحله سوم

پس از اینکه آب جوش آمد، برنج را شسته و به آن می افزاییم، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود. زمانی که اطراف برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشت برنج را آبکشی می کنیم.

مرحله چهارم

حالا برنج را به ۲ قسمت مساوی تقسیم کرده و به یکی از قسمت ها مقداری زعفران دم کرده اضافه می کنیم. در ادامه کره و مقداری زعفران دم کرده درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و بال های مرغ را درون آن می چینیم.

مرحله پنجم

در ادامه برنج زعفرانی را روی بال ها ریخته و با گوشت کوب به خوبی فشرده می کنیم تا در نهایت پلو به صورت قالبی از قابلمه خارج شود. حالا برنج سفید را روی برنج زعفرانی ریخته و مجددا با گوشت کوب فشرده می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله روی حرارت ملایم شعله پخش کن گذاشته و قابلمه را روی آن می گذاریم، سپس درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی قابلمه می گذاریم. در ادامه اجازه می دهیم پلو به مدت ۵۰ دقیقه دم بکشد.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان مقداری کره ذوب شده به صورت پخش روی پلو ریخته و آنرا درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. در نهایت ارمنی پلو را به دلخواه با زرشک و خلال پسته تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 1 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.