طرز تهیه مرغ آلبالویی

طرز تهیه مرغ آلبالویی طرز تهیه مرغ با ترشک طرز تهیه مرغ ترش شیرازی طرز تهیه مرغ با سس البالو

مرغ آلبالویی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که با رسپی های گوناگونی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ آلبالویی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
سینه مرغ۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
زعفران غلیظ دم کردهبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
مواد لازم سس آلبالویی
آلبالو۱ کاسه
پیاز۱ عدد متوسط
رب انار۲ قاشق غذاخوری
آب½ لیوان
شکر۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مرغ آلبالویی

مرحله اول

برای تهیه مرغ آلبالویی خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را با بیفتک کمی می کوبیم تا نازک شود، سپس به صورت نواری برش می زنیم. حالا پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کرده و به همراه سینه مرغ درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مقداری زعفران دم کرده به همراه نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و به خوبی ماساژ می دهیم تا طعم دهنده ها با سینه مرغ آغشته شوند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم

در ادامه اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت استراحت کند تا مزه دار شود. در این فاصله به سراغ درست کردن سس آلبالویی می رویم، برای این منظور هسته آلبالوها را به کمک نی جدا می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه پیاز را با دندانه های درشت رنده، رنده کرده و به همراه مقداری روغن مایع درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. حالا پیاز را تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود، سپس سس انار را به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آلبالوها را به همراه شکر و آب به قابلمه اضافه کرده، سپس درب قابلمه را می بندیم. حالا اجازه می دهیم سس آلبالویی به خوبی بجوشد تا آب اضافی اش تبخیر شده، سپس به غلظت دلخواه برسد.

مرحله ششم

پس از اتمام استراحت سینه مرغ آنرا از یخچال خارج کرده و هر نوار سینه مرغ را به صورت حلزونی فرم می دهیم، سپس به سیخ می کشیم. در ادامه مقداری روغن مایع درون یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت زیاد می گذاریم.

مرحله هفتم

حالا سینه های مرغ را درون تابه می چینیم و اجازه می دهیم یک طرف آنها کمی سرخ و طلایس شود، سپس بر می گردانیم و بلافاصله درب تابه را می بندیم تا سینه های مرغ کاملا سرخ و مغز پخت شوند.

مرحله هشتم

زمانی که سس آلبالویی غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و سس را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس سینه های مرغ را روی سس می چینیم و به همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 3 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.