طرز تهیه خوراک دل مرغ

طرز تهیه خوراک دل مرغ خوشمزه ساده مجلسی با برنج

خوراک دل مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سبک ایرانی است که با روش های گوناگونی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک دل مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
دل مرغ۵۰۰ گرم
قارچ۶ عدد
سیب زمینی۲ عدد
رب گوجه فرنگی۱٫۵ قاشق غذاخوری
پیاز۲ عدد
 فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
نمک و ادویه کاریبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک دل مرغ

مرحله اول

برای تهیه خوراک دل مرغ خوشمزه در ابتدای کار دل های مرغ را از وسط به ۲ قسمت تقسیم کرده و قسمت های اضافی آنرا جدا می کنیم، سپس به خوبی می شوییم تا لخته های خون از بین رفته و تمیز شوند.

مرحله دوم

حالا پیازها را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله سوم

حالا دل های مرغ را به همراه مقداری فلفل سیاه، زردچوبه و ادویه کاری به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین بروند. در ادامه اجازه می دهیم دل مرغ کاملا پخته و تغییر رنگ بدهد.

مرحله چهارم

در این مرحله قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد کرده و به تابه می افزاییم، سپس حرارت را زیاد کرده و تفت می دهیم تا قارچ ها آب نیندازند. زمانی که قارچ ها کاملا سرخ شدند، رب گوجه فرنگی و نمک را به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شده و رنگ آن باز شود. در ادامه نصف لیوان آب به تابه اضافه کرده و درب آنرا می بندیم، سپس اجازه می دهیم خوراک دل به مدت ۳۰ دقیقه بپزد.

مرحله ششم

در ادامه سیب زمینی ها را به صورت خلالی خرد کرده و سرخ می کنیم. پس از گذشت ۳۰ دقیقه خوراک را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با سیب زمینی سرخ شده تزیین کرده، سپس به همراه نان سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 17 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.