طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات

طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات طرز تهیه خوراک مرغ و لوبیا سبز طرز تهیه خوراک مرغ با برنج طرز تهیه خوراک مرغ با تصویر خوراک مرغ و سبزیجات مجلسی طرز تهیه خوراک مرغ با سیب زمینی طرز تهیه خوراک مرغ مجلسی طرز تهیه خوراک مرغ ساده طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ

خوراک مرغ و سبزیجات یکی از انواع غذاهای سالم و رژیمی است که با ترکیبات متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
فیله مرغ۳۰۰ گرم
سیب زمینی۲ عدد
کدو سبز۲ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
نمک۱ قاشق غذاخوری
زردچوبه½ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و پولبیبر۱ قاشق چایخوری
سماق و پودر سیر۱ قاشق چایخوری
پاپریکا و ادویه کاری½ قاشق چایخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
روغن زیتونبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه خوراک مرغ و سبزیجات به روش رژیمی در ابتدای کار فیله مرغ را به صورت مکعبی یکسان خرد کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه نمک را به همراه فلفل سیاه، زردچوبه، پولبیبر و سماق به کاسه می افزاییم.

مرحله دوم

حالا پودر سیر را به همراه پاپریکا، ادویه کاری و مقداری روغن زیتون به کاسه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم تا طعم دهنده ها به فیله های مرغ آغشته شوند. در ادامه پوست سیب زمینی و کدو سبز را کاملا جدا می کنیم.

مرحله سوم

پس از شستن سیب زمینی و کدو سبز آنها را به صورت مکعبی درشت خرد کرده، سپس به کاسه می افزاییم. در ادامه مجددا مواد را با هم مخلوط می کنیم تا ترکیب شده و طعم دهنده ها به سبزیجات نیز آغشته شوند.

مرحله چهارم

حالا روی کاسه را با سلفون پوشانده، سپس اجازه می دهیم مخلوط مرغ و سبزیجات به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه دار شوند. ۱۰ دقیقه قبل از اتمام استراحت مخلوط مرغ و سبزیجات فر را گرم می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا کاملا گرم شود. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج کرده، سپس یک ظرف مقاوم در برابر حرارت انتخاب کرده و درون آنرا با مقداری روغن زیتون چرب می کنیم.

مرحله ششم

حالا مخلوط مرغ و سبزیجات را درون ظرف ریخته، سپس پخش می کنیم تا به صورت یکدست قرار بگیرند. در ادامه روی ظرف را با فویل آلومینیومی می پوشانیم و برای گردش حرارت بهتر چند سوراخ با چاقو روی آن ایجاد می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله ظرف را طبقه میانی فر قرار داده و اجازه می دهیم مخلوط مرغ و سبزیجات به مدت ۱ ساعت درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان ظرف را از فر خارج کرده، سپس فویل را از روی آن جدا می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت مقداری زعفران دم کرده به صورت پخش روی خوراک مرغ و سبزیجات می ریزیم، سپس مجددا درون فر قرار می دهیم تا به مدت ۱۰ دقیقه گریل شود. زمانی که روی خوراک مرغ و سبزیجات طلایی و خوشرنگ شد ظرف را از فر خارج می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 17 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.