طرز تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی

طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ و سیب زمینی طرز تهیه خوراک مرغ با سیب زمینی سرخ شده خوراک مرغ و سیب زمینی و هویج خوراک مرغ و سیب زمینی و گوجه بدون فر خوراک مرغ و سیب زمینی در توستر

خوراک مرغ و سیب زمینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز داغ خلالی۴ قاشق غذاخوری
سینه مرغ۲۰۰ گرم
سیب زمینی۴ عدد متوسط
قارچ۱۵۰ گرم
فلفل دلمه ای۱ عدد متوسط
ساقه پیازچهبه مقدار کافی
جعفری خشکبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
روغن مایع، پودر سیر و پودر آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه خوراک مرغ و سیب زمینی خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را درون یک قابلمه مناسب گذاشته و به اندازه ای که روی آنرا بگیرد به قابلمه آب اضافه می کنیم. حالا قابلمه را روی حرارت گذاشته تا سینه مرغ پخته شود.

مرحله دوم

در ادامه پوست سیب زمینی را جدا کرده و پس از شستن به صورت خلالی نارک خرد می کنیم. حالا یک تابه مناسب روی حرارت متوسط گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله سوم

حالا سیب زمینی های خلالی را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود، سپس از تابه خارج می کنیم. زمانی که سینه مرغ کاملا پخته شد، آنرا از قابلمه خارج کرده و به صورت نازک ریش ریش می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه قارچ را به صورت ورقه ای اسلایس کرده، سپس به تابه افزوده و تفت می دهیم تا قارچ کاملا پخته و نرم شود. زمانی که آب میان بافتی قارچ کشیده شد، مرغ ریش ریش شده را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

حالا فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد کرده، سپس به همراه پیاز داغ چیپسی به تابه می افزاییم و تفت می دهیم. در ادامه مقداری سبزی خشک را به همراه ساقه پیازچه به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله ششم

در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و پودر آویشن به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین بروند. در نهایت خوراک را به همراه نان، خیارشور، گوجه فرنگی و کاهو سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 8 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.