طرز تهیه پاستا فتوچینی

طرز تهیه پاستا فتوچینی

پاستا فتوچینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب ایتالیایی است که به عنوان یک غذای بین المللی شناخته شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا فتوچینی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پاستا فتوچینی۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
قارچ۱ بسته
کره۲۰ گرمم
خامه صبحانه۱ پیمانه
شیر۱ فنجان
جعفری۱پیمانه
سینه مرغ۲۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
پودر سوخاریبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه و پودر آویشنبه مقدار کافی
پولبیبر و پاپریکابه مقدار کافی

طرز تهیه پاستا فتوچینی

مرحله اول

برای تهیه پاستا فتوچینی خوشمزه در ابتدای کار پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را می افزاییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس سیر ریز خرد شده را به تابه می افزاییم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه قارچ ها را به صورت ورقه ای برش زده و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله حرارت را زیاد کرده و تفت می دهیم تا قارچ آب نیندازد. پس از گذشت ۳ دقیقه کره را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم کاملا ذوب شود، سپس خامه را به همراه شیر به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا حرارت را ملایم کرده و اجازه می دهیم سس کاملا غلیظ شود. در ادامه یک قابلمه حاوی آب را روی حرارت زیاد گذاشته تا آب به نقطه جوش برسد، سپس پاستا فتوچینی را به همراه مقداری نمک به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه اجازه می دهیم پاستا درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و نرم شود،، سپس آبکشی می کنیم. زمانی که سس غلیظ شد، جعفری خرد شده را به تابه اضافه کرده و پس از گذشت ۱ دقیقه تابه را از وری حرارت کنار می گذاریم.

مرحله ششم

حالا پاستا را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا پاستا با سس قارچ مخلوط شود. در ادامه سینه مرغ را از وسط به صورت نازک به ۲ قسمت تقسیم کرده و با مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن، پولبیبر، پاپریکا و روغن زیتون مزه دار می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم تا روغن به خوبی گرم شود. حالا سینه های مرغ را درون تخم مرغ، سپس درون پودر سوخاری می غلطانیم تا آماده سرخ شدن شوند.

مرحله هشتم

در ادامه سینه های مرغ را درون تابه گذاشته و دو طرف شان را کاملا سرخ می کنیم تا پخته شود. در نهایت پاستا را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و سینه های مرغ را برش می زنیم و روی پاستا می چینیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 18 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.