طرز تهیه پاستا یونانی

طرز تهیه پاستا یونانی , دستور پخت پاستا یونانی

پاستا یونانی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه کشور یونان است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا یونانی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پاستا۱ بسته
پیاز۱ عدد
سیر۲ تا ۳ حبه
قارچبه مقدار کافی
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
ماست۴ قاشق غذاخوری
خامه و پنیر گودا (اختیاری)به مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و چیلیبه مقدار کافی

طرز تهیه پاستا یونانی

مرحله اول

برای تهیه پاستا یونانی خوشمزه ابتدای کار قارچ را می شوییم، سپس به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم. در ادامه پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه سیر را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مجددا تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه قارچ های بلانج شده را به پیاز اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا قارچ سرخ شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به مخلوط قارچ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله رب را تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود، سپس رنگ باز کند. در ادامه نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و چیلی را به مخلوط قارچ اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها گرفته شود.

مرحله پنجم

حالا حرارت را خاموش می کنیم، سپس ماست، خامه و پنیر گودا را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. در ادامه پاستا را درون آب جوش می ریزیم و اجازه می دهیم پاستا به مدت ۱۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا بپزد و نرم شود. پس از گدشت این زمان پاستا را درون آبکش می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم آب اضافی پاستا کاملا خارج شود. در ادامه پاستا را درون مخلوط قارچ می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه پاستا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 29 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.