طرز تهیه پاستا با سس گوجه فرنگی

طرز تهیه پاستا با سس گوجه فرنگی , دستور پخت پاستا با سس گوجه فرنگی

پاستا با سس گوجه فرنگی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایتالیایی است که به عنوان یک غذای بین المللی شناخته شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا با سس گوجه فرنگی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پاستا۳۵۰ گرم
گوجه فرنگی۴ عدد متوسط
روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
برگ ریحانبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و پودر گوجهبه مقدار کافی

طرز تهیه پاستا با سس گوجه فرنگی

مرحله اول

برای تهیه پاستا با سس گوجه فرنگی خوشمزه در ابتدای کار سیر و گوجه فرنگی ها را شسته و پوست آنها را کاملا جدا می کنیم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله دوم

در ادامه روغن زیتون را به تازه می افزاییم، سپس سیر رنده شده را به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. حالا مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر گوجه فرنگی به تابه می افزاییم.

مرحله سوم

زمانی که بوی خامی ادویه ها از بین رفت پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا آب اضافه اش کشیده شده و سرخ شود. در ادامه یک قابلمه حاوی آب را روی حرارت گذاشته تا به نقطه جوش برسد.

مرحله چهارم

حالا ریحان را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم و زمانی که سس گوجه فرنگی سرخ شد، آنرا به تابه اضافه کرده و پس از کمی تفت دادن تابه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه پاستا را به قابلمه حاوی آب جوش می‌افزاییم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم پاستا درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و نرم شود. توجه داشته باشید به دلیل آنکه پاستا را دم نمی کنیم اجازه می دهیم پخت آن به صورت کامل صورت بگیرد، سپس درون آبکش می ریزیم.

مرحله ششم

زمانی که آب اضافی پاستا کاملا خارج شد، آنرا درون ظرف مناسب ریخته، سپس سس گوجه فرنگی به صورت پخش روی آن می ریزیم. در نهایت پاستا را کمی مخلوط کرده و با ریحان تازه تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 8 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.