طرز تهیه پیده پیتزایی

طرز تهیه پیده پیتزایی , دستور پخت پیده پیتزایی

پیده پیتزایی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و رایج کشور ترکیه است که طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیده پیتزایی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد۲ لیوان
آب ولرم۱ لیوان
خمیر مایه۱ قاشق مرباخوری
شکر۱ قاشق مرباخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
روغن مایع۳ قاشق غذاخوری
کره نرم۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
مواد لازم میانی
سوسیس۲ عدد
فلفل دلمه ای رنگی½ فلفل دلمه ای
قارچ۶ عدد
زیتونبه مقدار کافی
پنیر پیتزابه مقدار کافی

طرز تهیه پیده پیتزایی

مرحله اول

برای تهیه پیده پیتزای خوشمزه در ابتدای کار خمیر مایه را به همراه یک سوم آب ولرم و ۱ قاشق چایخوری از مقدار شکر درون یک لیوان ریخته و مخلوط می کنیم، سپس روی آنرا با درپوش می پوشانیم تا استراحت کند.

مرحله دوم

در ادامه آرد را ۳ مرتبه الک کرده و به همراه نمک و مابقی شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم. حالا نصف زرده تخم مرغ را برای رومال کنار می گذاریم و مابقی آنرا به کاسه حاوی آرد اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله سوم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه زمانی که خمیر مایه به عمل آمد آنرا به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم تا خمیر درون کاسه شکل بگیرد. در ادامه باقی مانده آب ولرم را کم کم به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیری چسبنده حاصل شود.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر به دست آمده را روی سطح کار گذاشته و به خوبی ورز می دهیم تا چسبندگی آن از بین برود، سپس روغن و کره را کم کم به آن اضافه کرده و به ورز دادن ادامه می دهیم تا کره و روغن جذب خمیر شوند.

مرحله پنجم

حالا خمیر را چانه می گیریم و روی آنرا با کیسه فریزر چرب شده می‌ پوشانیم، سپس اجازه دهیم خمیر به مدت ۴۵ دقیقه در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود و پس از آن از خمیر چانه های ۶۰ گرمی جدا می کنیم.

مرحله ششم

حالا مجددا روی چانه ها را با پلاستیک فریزر چرب شده می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۵ دقیقه استراحت کنند. ۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ نسوز می پوشانیم. در ادامه چانه ها را روی کاغذ نسوز گذاشته و با دست پهن می کنیم و خمیر را به شکل قایق فرم می دهیم و اطراف آنرا جمع می کنیم.

مرحله هشتم

حالا لبه های خمیر را با زرده تخم مرغ باقی مانده رومال کرده و به دلخواه مقداری کنجد روی آنها می‌ پاشیم، سپس درون خمیر را با مقداری پنیر پیتزا کاور کرده و مقداری فلفل دلمه ای، سوسیس، قارچ و زیتون روی آنها می ریزیم.

مرحله نهم

در ادامه سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم پیده ها به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته و روی آنها طلایی و خوشرنگ شود. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و پیده ها را به همراه سس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 23 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.