طرز تهیه پیده گوشت

طرز تهیه پیده گوشت طرز تهیه پیده گوشت و قارچ

پیده گوشت یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ترکیه ای است که با رسپی های مختلف درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیده گوشت در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر گرم۱ پیمانه
آب گرم½ پیمانه
خمیر مایه۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
آرد۴ پیمانه
شکر۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
مواد لازم برای روی نان پیده
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای۱ عدد
جعفریبه مقدار کافی
پنیر موزارلا و پنیر پارمزانبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و پودر آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه پیده گوشت

مرحله اول

برای تهیه پیده گوشت خوشمزه در ابتدای کار آب ولرم را به همراه خمیر مایه و شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و هم می زنیم، سپس درب آنرا با درپوش می پوشانیم تا خمیر مایه به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله دوم

حالا آرد و نمک را درون الک ریخته، سپس درون یک کاسه بزرگ الک می کنیم. پس از گذشت ۱۰ دقیقه خمیر مایه را به همراه روغن مایع به کاسه حاوی آرد اضافه کرده و به مدت ۴ تا ۵ دقیقه ورز می دهیم تا خمیر درون کاسه جمع شود.

مرحله سوم

در ادامه روی کاسه را با سلفون پوشانده و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۲۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند تا حجم بگیرد. پس از گذشت این زمان مجددا خمیر را به مدت ۴ تا ۵ دقیقه ورز می دهیم تا پف آن گرفته شود.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را به چند قسمت مساوی تقسیم کرده و چانه می گیریم. حالا روی سطح کار یک کاغذ روغنی قرار داده و چانه ها را روی آن می گذاریم، سپس روی چانه ها را با حوله تمیز می پوشانیم تا به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه استراحت کنند.

مرحله پنجم

در این فاصله مواد روی نان پیده را آماده می کنیم، برای این منظور پیاز و فلفل دلمه ای را شسته، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم.

مرحله ششم

حالا پیاز را درون تابه ریخته و تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد. در ادامه نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن و زردچوبه را به تابه می افزاییم.

مرحله هفتم

در ادامه مجددا مواد درون تابه را تفت می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود. حالا فلفل دلمه ای را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی فلفل دلمه ای آزاد شود، سپس جعفری را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله هشتم

حالا رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شده و رنگ باز کند. برای عطر بهتر جعفری را به تابه اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر جعفری به خورد مواد برود.

مرحله نهم

پس از اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و آرد پاشی می کنیم، سپس روی سطح کار را کمی آرد می پاشیم و چانه ها را روی آن قرار می دهیم.

مرحله دهم

حالا چانه ها را به وسیله وردنه به صورت قایقی پهن می کنیم، سپس اطراف خمیر را مقداری از مخلوط پنیر می ریزیم و لبه های آن را به طرف داخل بر می گردانیم. در ادامه درون خمیر پیده مقداری از مواد گوشتی می ریزیم.

مرحله یازدهم

در ادامه روی مواد گوشتی را با مخلوط پنیر پوشانده و درون سینی فر قرار می دهیم. حالا سینی را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم پیده های گوشت به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته و لبه های نان طلایی شود.

مرحله دوازدهم

پس از گذشت این زمان سینی فر را از فر خارج می کنیم، سپس لبه های نان را با مقداری کره چرب می کنیم. در نهایت پیده گوشت را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 16 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.