طرز تهیه خوراک مرغ آسیایی

طرز تهیه خوراک مرغ آسیایی , دستور پخت خوراک مرغ آسیایی

خوراک مرغ آسیایی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه شرق آسیا است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک مرغ آسیایی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله مرغ۴۰۰ گرم
هویج۱ عدد
آرد سفید۱ قاشق چایخوری
قارچ۳۰۰ گرم
فلفل شیرین۱ عدد
فلفل دلمه ای رنگی۲ عدد
عسل۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
کنجد۱ قاشق غذاخوری
سویا سس۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک مرغ آسیایی

مرحله اول

برای تهیه خوراک مرغ آسیایی مخصوص ابتدای کار قارچ را می شوییم، سپس به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون تابه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا قارچ را به همراه فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا قارچ آب بیندازد. در ادامه هویج را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت خلالی خرد می کنیم، سپس به قارچ اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله فلفل شیرین را به همراه فلفل دلمه ای می شوییم، سپس همانند هویج به صورت خلالی خرد می کنیم و به قارچ اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم. در ادامه فیله مرغ را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا فیله مرغ را به همراه آرد به مخلوط سبزیجات اضافه می کنیم و تفت می دهیم، سپس اجازه می دهیم مرغ کاملا پخته شود. توجه داشته باشید به دلیل شور بودن سس سویا نمک را در انتها به خوراک اضافه کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله کنجد را درون یک تابه مجزا می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود. در ادامه زمانی که فیله مرغ به طور کامل پخت، عسل را به همراه کنجد و سس سویا به خوراک اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در نهایت خوراک مرغ را به مدت ۳ تا ۵ دقیقه تفت می دهیم تا مزه ها با ترکیب و مواد به خوبی یکدست شوند. در آخر خوراک مرغ آسیایی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 17 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.