طرز تهیه خوراک مرغ چینی

طرز تهیه خوراک مرغ چینی طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات چینی مرغ چینی خوراک طرز تهیه غذای چینی ساده مرغ چینی با سس سویا خوراک مرغ و فلفل دلمه

خوراک مرغ چینی یکی از انواع غذاهای ساده و سبک کشور چین است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک مرغ چینی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
فیله مرغ۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
هویج۱ عدد
قارچ۶ عدد
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
سویا سس۲ قاشق غذاخوری
عسل۱ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه، پودر سیر و زردچوبهبه مقدار کافی
پودر زنجبیل و نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک مرغ چینی

مرحله اول

برای تهیه خوراک مرغ چینی خوشمزه ابتدای کار فیله مرغ را به صورت نواری نازک خرد می کنیم، سپس فلفل دلمه ای را می شوییم و همانند فیله مرغ به صورت نواری خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم، سپس قارچ را می شوییم و بعد با دستمال مخصوص آشپزخانه خشک می کنیم. در ادامه قارچ را به صورت ورقه ای خرد می کنیم، سپس هویج را می شوییم و پوست آن را جدا می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله هویج را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت متوسط رو به بالا قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم.

مرحله چهارم

حالا زمانی که پیاز طلایی شد فیله مرغ را به آن اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا گوشت مرغ تغییر رنگ بدهد. در ادامه زعفران دم کرده را به همراه فلفل سیاه، پودر سیر، زردچوبه و پودر زنجبیل به فیله مرغ اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله فیله مرغ را تفت می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود. در ادامه فلفل دلمه ای را به همراه هویج و قارچ به فیله مرغ اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی فلفل دلمه ای از بین برود و هویج نیم پز شود.

مرحله ششم

حالا به دلیل شور بودن سس سویا نمک را به اندازه کافی به خوراک اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه سس سویا را به همراه عسل به خوراک مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله هفتم

در نهایت اجازه می دهیم خوراک مرغ به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت بماند تا مزه ها با هم ترکیب و یکدست شوند. در آخر پس از گذست این زمان تابه را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 23 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.