طرز تهیه خوراک بادمجان و ماست

طرز تهیه خوراک بادمجان و ماست , دستور پخت خوراک بادمجان و ماست

خوراک بادمجان و ماست یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک بادمجان و ماست در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۵۰۰ گرم
ماست۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
پودر زیره۱ قاشق غذاخوری
پودر گشنیز۱٫۵ قاشق غذاخوری
زردچوبه و نمکاز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
پرک چیلی و پودر فلفل قرمزاز هر کدام ½ قاشق چایخوری
روغن¼ پیمانه
برگ بو۳ عدد

طرز تهیه خوراک بادمجان و ماست

مرحله اول

برای تهیه خوراک بادمجان و ماست خوشمزه در ابتدای کار بادمجان ها را شسته، سپس به صورت ورقه ای خرد می کنیم. حالا ورقه های بادمجان را درون کاسه حاوی آب و نمک به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می گذاریم.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان ورقه‌ های بادمجان را از آب و نمک خارج کرده، سپس روی دستمال قرار می دهیم تا آب اضافی شان کشیده شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم.

مرحله سوم

حالا ورقه‌ های بادمجان را درون تابه می چینیم و ۲ طرف شان را کاملا سرخ می کنیم. در ادامه یک قابلمه کوچک روی حرارت ملایم گذاشته و ۲ قاشق روغن مایع به آن می‌ افزاییم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله چهارم

حالا ۱ قاشق چایخوری زیره به همراه ۱ قاشق چایخوری پرک چیلی و برگ بو به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه ادویه ها را تفت می دهیم تا زیره به صد درآید، سپس به ماست اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم، سپس پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به تابه می افزاییم. در ادامه پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه‌ ای شود.

مرحله ششم

در این مرحله سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و به همراه پودر گشنیز، مابقی پودر زیره، زردچوبه، نمک، فلفل چیلی و پودر فلفل قرمز به تابه اضافه کرده، سپس تفت می دهیم تا عطر ادویه ها به مشام برسد.

مرحله هفتم

در ادامه ۱ پیمانه آب به تابه اضافه کرده و درب آنرا می بندیم و اجازه می دهیم ادویه ها بپزند. حالا درب تابه را برداشته و اجازه می دهیم به روغن بیفتد، سپس یک ظرف مناسب انتخاب کرده و به مقداری از مخلوط ادویه ها درون آن می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا ورقه های بادمجان را به صورت مرتب درون ظرف می چینیم و ماست ادویه ای را به صورت پخش روی ورقه های بادمجان می ریزیم، سپس لایه ها را به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند و به همراه نان سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.