طرز تهیه دونات مرغ

طرز تهیه دونات مرغ به خانه برمیگردیم طرز تهیه دونات مرغ با پنیر دونات مرغ با نان تست فیلم دونات مرغ دونات مرغ کنجدی

دونات مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که با روش های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دونات مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ران و سینه مرغ۴۰۰ گرم
سیب زمینی۱ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
جعفری تازه۱ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۲ عدد
پودر سوخاریبه مقدار کافی
آرد سفیدبه مقدار کافی
پودر آویشن، پاپریکا و پودر پیازبه مقدار کافی
روغن مایع، نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه دونات مرغ

مرحله اول

برای تهیه دونات مرغ خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط گذاشته و اجازه می دهیم سیب زمینی به مدت ۱ ساعت درون آب جوش بماند تا پخته شود.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان سیب زمینی را از قابلمه خارج کرده و پوست آنرا جدا می کنیم، سپس به همراه پیاز، سیر، آرد سوخاری، جعفری تازه، تخم مرغ و مقداری پودر آویشن، پاپریکا، پودر پیاز، نمک و فلفل سیاه درون غذاساز می ریزیم.

مرحله سوم

حالا ران و سینه مرغ را از استخوان جدا کرده و به اضافه می کنیم و به خوبی میکس می کنیم تا مواد حالت خمیری پیدا کند. در ادامه مواد را درون قیف یکبار مصرف ریخته، سپس مقداری آرد سفید درون سینی می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا مواد را به صورت دونات روی آرد درون سینی پایپ می کنیم، سپس مقداری آرد روی دونات ها الک می کنیم تا سطح آنها را نیز کاملا پوشش بدهد. در ادامه دونات ها را به مدت ۱ ساعت درون فریزر گذاشته تا کاملا سفت و منجمد شوند.

مرحله پنجم

پس از گذشته این زمان دونات ها را از فریزر خارج می کنیم. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه درون یک کاسه مناسب ریخته، سپس با چنگال به خوبی هم می زنیم تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شوند.

مرحله ششم

در ادامه دونات ها را ابتدا درون تخم مرغ فرو برده و پس از خارج کردن درون پودر سوخاری می غلطانیم تا سطح دونات ها را کاملا کاور شود. حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به تابه می‌ افزاییم.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید زمان خارج کردن دونات ها از فریزر تا سرخ کردن باید کم باشد، در غیر این صورت دونات ها شل و نرم می شود و هنگام سرخ شدن وا می روند. حالا دونات ها را درون تابه گذاشته و دو طرف شان را کاملا سرخ می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه دونات های سرخ شده را از تابه خارج کرده و روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود. در نهایت دونات ها را به همراه نان تازه خیارشور و گوجه فرنگی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 7 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.