طرز تهیه مرغ پفکی خوشمزه

طرز تهیه مرغ پفکی ساده طرز تهیه مرغ پفکی بدون ماءالشعیر طرز تهیه مرغ پفکی با شیر فیلم طرز تهیه مرغ پفکی طرز تهیه مرغ پفکی با دلستر

مرغ پفکی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مخصوص بین المللی است که در دسته بندی غذاهای سوخاری قرار می گیرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ پفکی خوشمزه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله مرغ۸ عدد
سیب زمینی ( اختیاری)۲ عدد
ماست۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
آرد گندم۱ لیوان
پاپریکا۱ قاشق چایخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاهبه مقدار کافی
سرکه۱ قاشق غذاخوری
آب و یخبه مقدار کافی
مواد لازم سس
سس مایونز۳ قاشق غذاخوری
سس کچاپ۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترشچند قطره
خیارشور۲ عدد

طرز تهیه مرغ پفکی

مرحله اول

برای تهیه مرغ پفکی خوشمزه، ابتدای کار فیله مرغ را به صورت مکعبی خرد می کنیم. در ادامه سیب زمینی را تمیز می شوییم، سپس از وسط برش می زنیم و به ورقه های نازک برش می زنیم، سپس درون یک کاسه آب و یخ، مقداری سرکه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط آب و یخ را هم میزنیم و سیب زمینی های برش زده را درون کاسه می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم ۱۰ دقیقه بماند. در ادامه برش های سیب زمینی را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم. در ادامه سیب زمینی را به تابه اضافه می کنیم، سپس به طور کامل سرخ می کنیم و روی سیب زمینی ها نمک، فلفل و پاپریکا میریزیم.

مرحله چهارم

حالا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم. در ادامه ماست، زعفران، روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه را درون کاسه می ریزیم و با هم خوب مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط ماست را روی تکه های مرغ می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم گوشت مرغ به مدت ۲۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند. یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس آرد گندم را درون کاسه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه مقداری پاپریکا، نمک و فلفل سیاه درون کاسه حاوی آرد گندم می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم تا ادویه با آرد یکدست شوند. در ادامه تکه های گوشت مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هفتم

حالا با انبر تکه های مرغ آغشته به مواد را درون مخلوط آرد می زنیم تا آرد به تمام تکه های مرغ برسد، سپس درون آب و یخ می زنیم. در ادامه مجددا درون مخلوط آرد می غلطانیم، سپس یک تابه مناسب انتخاب می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در این مرحله درون تابه روغن اضافه می کنیم تا مواد درون روغن مایع شناور بماند. در ادامه تکه های مرغ را درون تابه قرار می دهیم، سپس دو طرف آنرا کاملا سرخ می کنیم. در ادامه برای تهیه سس مرغ پفکی، یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله نهم

خیار شور را به صورت ریز رنده می کنیم. در ادامه خیار شور رنده شده، آبلیمو، سس مایونز و سس کچاپ را درون کاسه می ریزیم، سپس خوب مخلوط می کنیم. در ادامه مرغ پفکی و سیب زمینی را درون ظرف مورد نظر در کنار سس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 10 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.