طرز تهیه پاستا پنیری

طرز تهیه پاستا پنیری ساده بدون فر طرز تهیه پاستا پنیری بدون شیر طرز تهیه پاستا با پنیر پیتزا و خامه طرز تهیه پاستا پنیری با قارچ طرز تهیه پاستا پنیری با گوشت چرخ کرده

پاستا پنیری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب ایتالیایی است که به عنوان یک غذای بین المللی شناخته شده است و با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا پنیری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پاستا۱ بسته
شیر۱ پیمانه
قارچ۱۵ عدد
پنیر ورقه ای۴ ورق
پنیر پارمزان¼ پیمانه
آرد۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازهبه مقدار کافی
کرهبه مقدار کافی
ریحان تازهبه مقدار کافی
فلفل قرمز و فلفل سیاهبه مقدار کافی
نمک و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه پاستا پنیری

مرحله اول

برای تهیه پاستا پنیری خوشمزه در ابتدای کار یک قابلمه را تا نیمه پر از آب کرده و مقداری نمک به آن می افزاییم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. حالا قارچ را به خوبی می شوییم.

مرحله دوم

در ادامه قارچ را به صورت ورقه ای اسلایس کرده و مقداری آب لیمو ترش به آنها اضافه می کنیم تا تغییر رنگ ندهند. حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری کره به همراه روغن مایع به تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

زمانی که کره ذوب شد، قارچ را به تابه اضافه کرده و حرارت را زیاد می کنیم تا قارچ آب نیندازد. حالا پاستا را درون قابلمه حاوی آب جوش ریخته و اجازه می دهیم پاستا درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و نرم شود.

مرحله چهارم

در ادامه یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری کره به آن می افزاییم، سپس آرد را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. حالا شیر را کم کم به تابه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم.

مرحله پنجم

زمانی که گلوله های آرد باز شد و جوش آمد، ورقه های پنیر را درون تابه گذاشته و اجازه می دهیم کاملا ذوب شوند. حالا قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و پاستا را درون آبکش ریخته، سپس به تابه می افزاییم.

مرحله ششم

در این مرحله قارچ سرخ شده را به همراه مقداری فلفل قرمز، فلفل سیاه و پودر سیر به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا اجازه می دهیم پاستا روی حرارت بماند تا سس کاملا غلیظ شود.

مرحله هفتم

زمانی که سس به خورد پاستا رفت، تابه را از روی حرارت برداشته و پاستا پنیری را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت پنیر پارمزان را به همراه مقداری ریحان خرد شده روی پاستا ریخته و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 9 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.