طرز تهیه آش اسفناج

طرز تهیه آش اسفناج برای سرماخوردگی طرز تهیه آش اسفناج با ماست طرز تهیه آش جو با اسفناج طرز تهیه آش اسفناج و عدس طرز تهیه آش اسفناج با بلغور طرز تهیه آش اسفناج و لپه طرز تهیه آش اسفناج و گشنیز تبریز آش اسفناج و گندم

آش اسفناج یکی از انواع آش های خوشمزه و قدیمی ایرانی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش اسفناج در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۵ نفر
اسفناج۵۰۰ گرم
لوبیا چیتی½ پیمانه
بلغور گندم¼ پیمانه
عدس۱ پیمانه
ماش½ پیمانه
پیاز۲ عدد درشت
سیر۷ حبه
کشک۲ قاشق غذاخوری
عصاره گوشت گوساله۱ قاشق غذاخوری
پودر آویشن۱ قاشق چایخوری سرپر
زردچوبه۱٫۵ قاشق چایخوری
نعنا داغبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه آش اسفناج

مرحله اول

برای تهیه آش اسفناج خوشمزه در ابتدای کار لوبیا چیتی را شسته و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم لوبیا به مدت یک شب درون آب بماند تا خیس بخورد و طی این مدت آب درون کاسه را چندین مرتبه عوض می کنیم.

مرحله دوم

عوض کردن آب درون کاسه باعث می شود نفخ لوبیا به خوبی گرفته شود. پس از گذشت این زمان لوبیا چیتی را آبکشی کرده و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم لوبیا نیم پز شود.

مرحله سوم

در این فاصله اسفناج را شسته و درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی خارج شود، سپس پیاز را به همراه سیر به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا مقداری روغن مایع به تابه می افزاییم.

مرحله چهارم

در ادامه پیاز را به همراه مقداری زردچوبه به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بیاد سبک و شیشه‌ ای شود، سپس سیر را به تابه افزوده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. حالا پودر آویشن و عصاره گوشت را به تابه می‌افزاییم.

مرحله پنجم

در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده، سپس کمی تفت می دهیم تا بوی خامی آنها گرفته شود. زمانی که لوبیا چیتی نیم پز شد، مخلوط سیر و پیاز را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله ششم

حالا عدس را به همراه ماش و بلغور گندم شسته، سپس به قابلمه اضافه می کنیم و به نسبت مواد به  قابلمه آب افزده و اجازه می دهیم مواد کاملا پخته شوند. در ادامه اسفناج را به صورت درشت کرده و نیم ساعت آخر پخت به قابلمه می افزاییم.

مرحله هفتم

پس از اضافه کردن اسفناج کشک را با مقداری آب جوش رقیق کرده و به همراه مقداری نمک و نعنا داغ به قابلمه اضافه می کنیم، سپس به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند و زمانی که آش جا افتاد سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 9 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.