طرز تهیه آش عدس

 طرز تهیه آش عدس برای سرماخوردگی طرز تهیه اش عدس و رشته طرز تهیه آش عدس نواب ابراهیمی طرز تهیه آش عدس ساده طرز تهیه آش عدس و بلغور طرز تهیه آش عدس بدون برنج طرز تهیه آش عدس با برنج انواع آش عدس

آش عدس یکی از انواع آش های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش عدس در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
عدس۱ پیمانه
ماش۱ پیمانه
برنج⅔ پیمانه
سبزی آش۳۰۰ گرم
پیاز۴ عدد
سیر۶ حبه
نعنا خشک۳ قاشق غذاخوری
نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه آش عدس

مرحله اول

برای تهیه آش عدس خوشمزه ابتدای کار سبزی آش (اسفناج، تره، گشنیز، جعفری، شوید، و کمی سیر) می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه سبزی آش را روی تخته گوشت قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا سبزی آش را به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه ماش را می شوییم و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد. در ادامه پس از گذشت این زمان ماش را درون آبکش می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله عدس را می شوییم، سپس به همراه ماش درون یک قابلمه مناسب اضافه می کنیم. در ادامه درون قابلمه چند لیوان آب می ریزیم و آنرا روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد، سپس حرارت را ملایم می کنیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم عدس و ماش به مدت ۱ ساعت درون آب جوش بمانند تا کاملا نرم شوند. در ادامه برنج را می شوییم، سپس به همراه سبزی به قابلمه اضافه می کنیم و هم می زنیم. حالا اجازه می دهیم آش به مدت ۱ ساعت جوش بزند.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از گذشت این زمان پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در نهایت پیاز را تفت می دهیم تا طلایی و سرخ شود، سپس به آش اضافه می کنیم و هم می زنیم. در ادامه اجازه می دهیم آش روی حرارت بماند تا جا بیوفتد. در آخر آش عدس را به همراه کشک، پیاز داغ، نعنا داغ و سیر داغ سرو کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 27 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.