طرز تهیه آش گوجه فرنگی

طرز تهیه آش گوجه فرنگی با بلغور طرز تهیه آش گوجه ساده طرز تهیه آش گوجه تبریزی طرز تهیه آش گوجه فرنگی اردبیل طرز تهیه آش گوجه تهرانی طرز تهیه آش گوجه فرنگی با لپه آش گوجه خیلی خوشمزه طرز تهیه آش گوجه با رشته

آش گوجه فرنگی یکی از آش های سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که تقریبا در هر شهری با یک دستور متفاوت پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش گوجه فرنگی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر
برنج۱ پیمانه
لپه½ پیمانه
لوبیا قرمز½ پیمانه
پیاز۲ عدد متوسط
سبزی آشی۴۰۰ گرم
گوجه فرنگی۱ کیلوگرم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب گوشت۲ لیتر
نعناع خشک۲ قاشق غذاخوری
آبغوره½ پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه آش گوجه فرنگی

مرحله اول

برای تهیه آش گوجه فرنگی خوشمزه ابتدا لوبیا قرمز و لپه را به صورت جداگانه از حداقل ۴ ساعت قبل داخل دو کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم به خوبی خیس بخورند. برنج را نیز از دو ساعت قبل درون یک کاسه آب می ریزیم تا خیس بخورد.

مرحله دوم

پس از اینکه حبوبات به خوبی خیس خورند، لپه و لوبیا قرمز را به صورت جداگانه به همراه ۲ لیوان آب داخل دو قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به مدت یک ساعت بپزند و نرم شوند. در ادامه یک قابلمه بزرگ روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود، سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کرده و یک دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله برنج را آبکشی می کنیم و به همراه آب گوشت به قابلمه اضافه می کنیم، حالا اجازه می دهیم برنج با حرارت ملایم به مدت ۳۰ دقیقه بپزد، سپس لپه و لوبیا را که از قبل پخته ایم به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در همین حین سبزی آش را خرد می کنیم و به قابلمه می افزاییم. در ادامه گوجه فرنگی ها را درون مخلوط کن می ریزیم و پوره می کنیم، سپس از صافی رد می کنیم تا پوست و تخمه های گوجه فرنگی جدا شود.

مرحله ششم

پس از اینکه سبزی آش پخت، پوره گوجه فرنگی را به همراه رب گوجه فرنگی به قابلمه اضافه می کنیم. حالا مواد را هم می زنیم تا یکدست شوند، سپس طعم آش را می چشیم و به مقدار لازم نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم آش با حرارت ملایم جا بیفتد. پس از اینکه آش جا افتاد، نصف آبغوره را اضافه می کنیم. حالا طعم آش را می چشیم و در صورت نیاز می توانیم مقدار بیشتری آبغوره اضافه کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه نعناع خشک را به همراه کمی روغن به مدت یک دقیقه تفت می دهیم تا کمی رنگش تیره شود. در پایان پس از اینکه آش به طور کامل جا افتاد، آنرا درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با نعناع داغ تزیین می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 16 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.