طرز تهیه پوره سیب زمینی سوخاری

طرز تهیه پوره سیب زمینی سوخاری , دستور پخت پوره سیب زمینی سوخاری

پوره سیب زمینی سوخاری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که طرفدارهای زیادی در خاورمیانه دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پوره سیب زمینی سوخاری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم پوره سیب زمینی سوخاری
سیب زمینی۶ عدد متوسط
تخم مرغ۲ عدد
نشاسته ذرت یا گندم۲ قاشق غذاخوری
آرد گندم۲ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری۲ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر½ قاشق چایخوری
پنیر پارمزان۲ قاشق غذاخوری
نعنا خشک (اختیاری)۱ قاشق چایخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه پوره سیب زمینی سوخاری

مرحله اول

برای تهیه پوره سیب زمینی سوخاری خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی ها را شسته و درون یک قابلمه مناسب می گذاریم، سپس ب اندازه ای که روی سیب زمینی ها را بگیرد به قابلمه آب اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه قابلمه را روی حرارت زیاد گذاشته و اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت ۱ ساعت درون آب جوش بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سیب زمینی ها را از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله سوم

حالا پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم. در ادامه سیب زمینی ها را با گوشت کوب به خوبی می کوبیم تا هیچ توده ای باقی نماند، سپس تخم مرغ ها را به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله نشاسته ذرت را به همراه آرد گندم، بیکینگ پودر، نعنا خشک، آرد سوخاری، پنیر پارمزان و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله پنجم

حالا مایه پوره سیب زمینی را درون قیف یکبار مصرف ریخته و نوک قیف را به انداره ۱ سانتی متر برش می زنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم می گذاریم و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم.

مرحله ششم

در این مرحله مایه پوره را به صورت حلزونی درون تابه پایپ می کنیم. حالا اجازه می دهیم یک سمت پوره کاملا سرخ شود، سپس بر می گردانیم تا طرف دیگر نیز کاملا سرخ شود و در نهایت به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 26 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.