طرز تهیه پوره سیب زمینی

طرز تهیه پوره سیب زمینی ساده طرز تهیه پوره سیب زمینی با نعناع طرز تهیه پوره سیب زمینی رستورانی طرز تهیه پوره سیب زمینی با شیر و پنیر پیتزا طرز تهیه پوره سیب زمینی بدون شیر و خامه طرز تهیه پوره سیب زمینی با پیازچه طرز تهیه پوره سیب زمینی kfc طرز تهیه پوره سیب زمینی با شیر و خامه

پوره سیب زمینی از پیش غذاهای خوشمزه و ساده بین المللی است که معمولا در کنار غذاهای دیگر سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پوره سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۲ عدد متوسط
کره۲۵ گرم
شیر۱ لیوان
سیر۱ حبه
رزماری و نعنا خشکبه مقدار دلخواه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه پوره سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه پوره سیب زمینی رستورانی ابتدا سیب زمینی ها را به خوبی می شوییم، سپس به همراه ۲ لیوان آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم سیب زمینی ها بپزند.

مرحله دوم

پس از گذشت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه که سیب زمینی ها به طور کامل پختند، آنها را پوست می گیریم. در ادامه سیب زمینی ها را به صورت درشت خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه شیر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم شیر کمی گرم شود، سپس کره را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم. حالا صبر می کنیم تا کره به طور کامل درون شیر حل شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه کره به طور کامل درون شیر حل شد، سیر را با رنده ریز رنده کرده و به همراه تکه های سیب زمینی به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم شیر به نقطه جوش برسد و به خورد سیب زمینی ها برود.

مرحله پنجم

در این مرحله ترکیب مواد را با بلندر به طور کامل میکس می کنیم تا بافت شان یکدست شود. در صورتی که بلندر نداشته باشیم می توانیم مواد را با همزن دستی یا برقی مخلوط می کنیم تا بافت شان کاملا یکدست شود.

مرحله ششم

حالا حرارت زیر قابلمه را ملایمتر می کنیم و به صورت مداوم مواد را هم می زنیم تا بافت پوره کاملا یکدست و منسجم شود. در نهایت پوره سیب زمینی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با نعناع و رزماری خشک تزیین می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 2 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.