طرز تهیه خورش آلبالو

طرز تهیه خورش آلبالو با کوفته قلقلی طرز تهیه خورش آلبالو با گوشت چرخ کرده خورش آلبالو با لپه طرز تهیه خورش البالو با مرغ خورش آلبالو با مرغ نی نی سایت خورشت سیب آلبالو دامغانی خورش آلبالو با گوشت گوسفندی خورش آلبالو نی نی سایت

خورش آلبالو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و قدیمی ایرانی است که طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش آلبالو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آلبالو۲ لیوان
شکر۲ قاشق غذاخوری
آب نارنج۲ قاشق غذاخوری
آب½ پیمانه
سینه و ران مرغ۴۰۰ گرم
آب مرغ۲ لیوان
پیاز۱ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش آلبالو

مرحله اول

برای تهیه خورش آلبالو خوشمزه در ابتدای کار سینه و ران مرغ را درون یک قابلمه مناسب گذاشته و به اندازه ای که روی سینه مرغ را بگیرد به قابلمه آب اضافه می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم سینه و ران مرغ درون آب جوش بمانند تا نیم پز شوند، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه آلبالوها را شسته و هسته آنها را جدا می کنیم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا شکر را به همراه آب نارنج به قابلمه حاوی آلبالو اضافه کرده و آنرا روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا آلبالوها به مدت ۳۰ دقیقه بپزند و سس غلیظ شود. پس از گذشت این زمان آب مرغ را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن به آن می افزاییم، سپس سینه و ران نیم پز شده را درون تابه گذاشته و به خوبی سرخ می کنیم. حالا پیاز را به صورت درشت رنده کرده و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه می افزاییم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز و ادویه ها کاملا سرخ شده و بوی خامی ادویه ها از بین برود.

مرحله ششم

در ادامه تابه را از روی حرارت برداشته و به قابلمه حاوی آلبالو اضافه می کنیم. حالا درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم خورش بجوشد تا کاملا جا بیفتد، سپس خورش را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به همراه پلو سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 30 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.