طرز تهیه خورش آلو مسما

طرز تهیه خورش آلو مسما با رب انار طرز تهیه خورش آلو مسما با گوشت طرز تهیه خورش آلو مسما گیلانی مرغ طرز تهیه خورش آلو با مرغ طرز تهیه خورش آلو با زعفران طرز تهیه مرغ مسما خورش آلو مسما با لپه عکس خورش آلو مسما

خورش آلو مسما یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که در سراسر جهان طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش آلو مسما در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۴۰۰ گرم
پیاز۱۰ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آلو خورشتیبه مقدار کافی
زردچوبه و نمکبه مقدار کافی
فلفل سیاه و روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش آلو مسما

مرحله اول

برای تهیه خورش آلو مسما خوشمره در ابتدای کار سینه و ران مرغ را با مقداری نمک و زردچوبه مزه دار کرده و یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا سینه و ران مرغ را درون قابلمه گذاشته و دو طرفشان را کاملا سرخ می کنیم، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه پیازها را به صورت خلالی نازک خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و پیاز را تفت می دهیم تا کاملا سرخ و کاراملی شود، سپس آلوها را شسته و به تابه می افزاییم. در ادامه آلو را به مدت ۱ دقیقه تفت می دهیم تا هنگام پخت له نشوند.

مرحله چهارم

حالا رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سرخ شده و رنگ آن باز شود. زمانی که بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین رفت، مخلوط پیاز را به قابلمه اضافه کرده و به اندازه کافی آب به قابلمه می افزاییم.

مرحله پنجم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم سینه و ران مرغ به مدت ۱ ساعت به خوبی بپزند. در ادامه ۲۰ دقیقه آخر پخت مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته و خورش آلو مسما را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت خورش آلو مسما را به همراه پلو زعفرانی، ترشی و دوغ سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 24 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.