طرز تهیه خورش به آلو

طرز تهیه خورش به آلو با لپه طرز تهیه خورش به با گردو طرز تهیه خورش به آلو یزدی طرز تهیه خورش به آلو با مرغ طرز تهیه خورش به اصفهانی خورش به الو با رب انار طرز تهیه خورش به آلو با گوشت چرخ کرده خورشت به آلو رزا منتظمی

خورش به آلو یکی از انواع خورش های سنتی و قدیمی ایرانی که با دستورها و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش به آلو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۵۰۰ گرم
به۲ عدد متوسط
آلو خورشتی۱۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ عدد
چوب دارچین۲ تکه
پیاز۲ عدد
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
رب انار یا آب لیمو ترشبه مقدار دلخواه

طرز تهیه خورش به آلو

مرحله اول

برای تهیه خورش به آلو خوشمزه ابتدا آلوها را می شوییم، سپس درون یک کاسه آب سرد می ریزیم و اجازه می دهیم به خوبی خیس بخورند. در ادامه پیازها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به همراه کمی روغن به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه گوشت گوسفندی را به صورت قورمه ای خرد کرده و به همراه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا گوشت را هم به خوبی تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد و کمی سرخ شود، سپس چوب دارچین را به همراه رب گوجه فرنگی به قابلمه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی به طور کامل سرخ شود.

مرحله چهارم

در این مرحله ۳ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم گوشت به طور کامل بپزد. در ادامه به ها را پوست گرفته و به صورت تکه های درشت خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا به ها را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شوند. پس از اینکه گوشت به طور کامل پخت و آب درون قابلمه کم شد، به های سرخ شده را به همراه مقداری رب انار به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله آلوها را آبکش کرده و آنها را نیز به قابلمه اضافه می کنیم. حالا اجازه می دهیم خورش به مدت ۳۰ دقیقه دیگر روی حرارت بمانند تا به و آلو نیز به طور کامل بپزند. توجه داشته باشید که این خورش به صورت کم آب سرو می شود.

مرحله هفتم

پس از اینکه خورش تقریبا آماده شد، زعفران دم کرده را به همراه نمک اضافه کرده و اجازه می دهیم خورش به مدت ۱۰ دقیقه دیگر روی حرارت بماند، سپس آنرا در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 15 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.