طرز تهیه کباب نگینی

طرز تهیه کباب نگینی تابه ای طرز تهیه کباب نگینی مجلسی طرز سیخ زدن کباب نگینی طرز تهیه کباب نگینی حلزونی طرز تهیه کباب نگینی در فر طرز تهیه کباب رول طرز تهیه کباب نگینی رستورانی عکس کباب نگینی

طرز تهیه کباب نگینی یکی از انواع کباب های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که در رستوران ها سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب نگینی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
فیله مرغ۲۰۰ گرم
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و ادویه کاریبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب نگینی

مرحله اول

برای تهیه کباب نگینی خوشمزه در ابتدای کار پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس درون حریر گذاشته و به مدت ۱ شب از یک جای مناسب آویزان می کنیم تا آب اضافی پیاز کاملا خارج شود.

مرحله دوم

حالا گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و ادویه کاری درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی ورز می دهیم تا مزه ها با هم ترکیب شوند. در ادامه روی کاسه را با درپوش می پوشانیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم مواد گوشتی را به مدت ۱ شب درون یخچال استراحت کند تا مزه ها با هم ترکیب شوند. پس از گذشت این زمان پوره پیاز را به کاسه اضافه کرده و مجددا به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا مایه کباب را به مدت ۳۰ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم تا هنگام سیخ زدن گوشت نریزد. در ادامه سیخ ها را با چند لایه ورق فویل می پوشانیم و مقداری از مواد گوشتی برداشته، سپس به سیخ می کشیم.

مرحله پنجم

زمانی که گوشت حالت خود را حفظ کرد، سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و گوشت به سیخ کشیده را درون سینی گذاشته و سیخ ها را بیرون می کشیم، سپس به مدت ۱۵ دقیقه درون یخچال می گذاریم.

مرحله ششم

در این فاصله فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. فیله مرغ را به صورت نگینی نازک برش زده، سپس لا به لای گوشت قرار می دهیم و کمی فشار می دهیم تا هنگام پخت نریزد.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۱۵ دقیقه سینی را طبقه بالا فر گذاشته و اجازه می دهیم کباب ها به مدت ۱۵ دقیقه بپزند، سپس حین پخت کباب ها را با زعفران رومال می کنیم. پس از گذشت این زمان بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز پخته شود.

مرحله هشتم

در ادامه این کار را چندین مرتبه انجام می دهیم تا کباب ها پخته و روی آنها طلایی و برشته شود. حالا سینی را از فر خارج کرده و کباب ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه گوجه کبابی و پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 17 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.