طرز تهیه میرزا قاسمی با کدو

طرز تهیه میرزا قاسمی با کدو , دستور پخت میرزا قاسمی با کدو خورشتی

میرزا قاسمی با کدو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی کشورمان است که بسیار سالم و کم کالری می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه میرزا قاسمی با کدو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۵ عدد قلمی
کدو سبز۳ عدد قلمی
گوجه فرنگی۶ عدد متوسط
تخم مرغ۲ عدد
پیاز۱ عدد بزرگ
سیر۱۰ حبه
نعنا خشکبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه میرزا قاسمی با کدو

مرحله اول

برای تهیه میرزا قاسمی با کدو خوشمزه در ابتدای کار کدو و بادمجان را می شوییم، سپس پوست آنها را کاملا جدا می کنیم. در ادامه کدو و بادمجان را به صوررت نگینی متوسط خرد کرده و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

حالا پیاز و سیر را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سرخ شود.

مرحله سوم

در این مرحله کدو بادمجان را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا سرخ شوند، سپس سیر خرد شده را به تابه می افزاییم. پس از ۱ دقیقه تفت دادن مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود، سپس مقداری نعنا خشک برای عطر بهتر می افزاییم. در ادامه گوجه فرنگی ها را پس از شستن به صورت مربعی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوجه فرنگی سرخ شود، سپس مواد درون تابه را با گوشت کوب می کوبیم تا کاملا له شوند. در ادامه تخم مرغ ها را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا تخم مرغ به خورد مواد برود.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم تخم مرغ پخته شده و ببندد. در نهایت تابه را از روی حرارت برداشته و میرزا قاسمی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه پیاز و نان سنگک تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 22 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.