طرز تهیه بابا غنوش

طرز تهیه بابا غنوش با رب انار طرز تهیه بابا غنوش با پودر کاکائو طرز تهیه بابا غنوش شف طیبه

بابا غنوش یکی از انواع غذاهای خوشمزه لبنانی است که طعم آن به دلیل بادمجان کبابی به میرزا قاسمی نزدیک می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بابا غنوش در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۴ عدد کوچک
سیر۲ حبه
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری
ارده۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه بابا غنوش

مرحله اول

برای تهیه بابا غنوش خوشمزه در ابتدای کار بادمجان ها را شسته، سپس روی حرارت گاز یا زغال قرار می دهیم تا بادمجان ها مغز پخت و کبابی شوند. در ادامه بادمجان های کبابی را به مدت ۱۰ دقیقه درون ظرف درب بسته می گذاریم.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان پوست بادمجان ها را به راحتی جدا می کنیم، سپس با چنگال له کرده و درون کاسه می ریزیم. در ادامه سیرها را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و به همراه آب لیمو ترش تازه به پوره بادمجان اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا ارده را به همراه سیر رنده شده و روغن زیتون (که بهتر است از روغن زیتون بدون بو استفاده کنید) به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه نمک غذا را اندازه کرده و هم می زنیم.

مرحله چهارم

در نهایت بابا غنوش را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه دانه های انار و جعفری خرد شده تزیین می کنیم. در ادامه بابا غنوش را بسته به نوع سلیقه با چیپس کراکر یا نون تورتیلا سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 21 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.