طرز تهیه خورش میگو

طرز تهیه خورش میگو

خورش میگو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار جنوب کشورمان است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش میگو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
میگو۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازهبه مقدار کافی
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک و زردچوبهبه مقدار کافی
پودر سیر و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش میگو

مرحله اول

برای تهیه خورش میگو خوشمزه در ابتدای کار میگو را شسته و رگ گیری می کنیم، سپس برای از بین رفتن بوی نامطبوع میگو آنها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مقداری مخلوط آب و سرکه به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم میگوها به مدت ۳۰ دقیقه درون مخلوط آب و سرکه بمانند، سپس درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم می گذاریم

مرحله سوم

حالا مقداری روغن مایع به قابلمه می افزاییم و بلافاصله پیاز را اضافه کرده، سپس تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه مقداری زردچوبه به قابلمه افزوده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا زردچوبه و پیاز کاملا سرخ شوند.

مرحله چهارم

زمانی که پیاز سرخ شد، میگو را به قابلمه اضافه کرده و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه تفت می دهیم، سپس مقداری نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و پودر سیر به قابلمه افزوده و تفت می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند. حالا گوجه فرنگی ها را می شوییم.

مرحله پنجم

در ادامه پوست گوجه فرنگی ها را جدا کرده و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم تا پوره شوند. پس از گذشت ۳ دقیقه رب گوجه فرنگی را به همراه پوره گوجه فرنگی به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سرخ شوند.

مرحله ششم

حالا مقداری زعفران دم کرده را به قابلمه اضافه کرده و پس از ۳۰ ثانیه، ۱ لیوان آب جوش به قابلمه می افزاییم. در ادامه درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم خورش میگو کاملا جا بیفتد، سپس مقداری آب لیمو ترش به آن می افزاییم.

مرحله هفتم

زمانی که خورش جا افتاد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت خورش میگو را با سیب زمینی سرخ کرده تزیین کرده، سپس به همراه پلو و سبزی خوردن سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 23 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.