طرز تهیه خورش ماهی

طرز تهیه خورش ماهی چابهاری طرز تهیه خورش ماهی بلوچی خورش ماهی بندرعباسی خورشت ماهی با رب انار خورش ماهی بوشهری

خورش ماهی یکی از انواع خورش های خوشمزه و ساده ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهرهای جنوبی کشورمان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش ماهی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کنسرو تن ماهی یا فیله ماهی۲ قوطی یا ۵۰۰ گرم
پیاز۱ تا ۲ عدد
سیر۴ تا ۵ حبه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
عصاره تمبر هندی۱ لیوان
فلفل سبز تند۱ یا ۲ عدد
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
 فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش ماهی

مرحله اول

برای تهیه خورش ماهی خوشمزه ابتدای کار پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را درون قابلمه می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم، سپس سیر را له می کنیم و درون قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله سوم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را درون قابلمه اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود و رنگ آن باز شود. در ادامه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. در ادامه تمبر هندی را درون یک لیوان مناسب می ریزیم، سپس مقداری آب جوش به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا تمبر هندی درون آب جوش حل شود.

مرحله پنجم

در این مرحله عصاره تمبرهندی را از صافی رد می کنیم تا هسته های آن جدا شود، سپس درون قابلمه می ریزیم و مخلوط می کنیم. در ادامه کنسرو تن ماهی را درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم، سپس قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم.

مرحله ششم

حالا قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کنسرو تن ماهی به مدت ۲۰ دقیقه درون آب جوش بماند. در ادامه فلفل سبز تند را می شوییم، سپس درون خورش قرار می دهیم و اجازه می دهیم خورش جا بیوفتد.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از گذشت ۲۰ دقیقه کنسرو تن ماهی را از آب جوش خارج می کنیم، سپس تن ماهی ها را از کنسرو خارج کرده و پس از گرفتن روغن اضافی شان به همراه زعفران دم کرده به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت اجازه می دهیم خورش به مدت ۵ دقیقه روی حرارت ملایم جوش بزند تا جا بیوفتد. پس از گذشت این زمان خورش ماهی را از روی حرارت بر می داریم، سپس به همراه شوید پلو و سیر ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 25 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.