طرز تهیه نخود آب

طرز تهیه نخود آب

نخود آب یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب جنوب کشورمان است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نخود آب در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نخود۱ لیوان
ماهیچه گوسفندی۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
روغن کرمانشاهیبه مقدار کافی
نمک و زردچوبهبه مقدار کافی
فلفل سیاه و زیرهبه مقدار کافی

طرز تهیه نخود آب

مرحله اول

برای تهیه نخود آب خوشمزه در ابتدای کار نخود را شسته و درون یک کاسه حاوی آب و نمک می ریزیم، سپس بدون تعوض آب درون کاسه اجازه می دهیم نخود به مدت ۱۲ ساعت درون آب و نمک بماند تا نفخ آن گرفته شود.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان نخود را چندین مرتبه آبکشی می کنیم تا نمک آن شسته شود. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و نخود شسته شده را به همراه ماهیچه گوسفندی درون قابلمه می ریزیم.

مرحله سوم

حالا به اندازه کافی آب به قابلمه اضافه می کنیم، سپس درب آنرا بسته و اجازه می دهیم نخود و گوشت به مدت ۲ تا ۳ ساعت بجوشند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم، سپس بلافاصله پیاز را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. حالا مقداری زردچوبه، فلفل سیاه و زیره به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز به تفت دادن ادامه می دهیم تا ادویه ها کاملا سرخ شده و عطر آنها آزاد شود، سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین رفته و رنگ آن باز شود.

مرحله ششم

حالا پیاز و رب سرخ شده را به همراه مقداری نمک و روغن کرمانشاهی به قابلمه اضافه کرده، سپس اجازه می دهیم نخود آب روی حرارت بجوشد تا کاملا جا بیفتد. پس از گذشت ۳۰ دقیقه نخود آب را به همراه پلو سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 11 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.