طرز تهیه کله پاچه

طرز تهیه کله پاچه گوسفندی طرز تهیه سیرابی با پاچه طرز پخت پاچه طرز تهیه کله پاچه در زودپز طرز پخت مغز کله پاچه طرز تهیه کله پاچه و سیرابی نی نی سایت قیمت کله پاچه گرفتن بوی کله پاچه

کله پاچه یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که معمولا برای صبحانه و عصرانه درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کله پاچه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کله و پاچه۱ دست
پیاز بزرگ۳ عدد
چوب دارچین۲ تکه
سیر۵ حبه
فلفل سیاه، زردچوبه و نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه کله پاچه

مرحله اول

برای تهیه کله پاچه خوشمزه ابتدای کار کله پاچه را روی حرارت می گیریم تا مو های اضافی آن از بین برود. در ادامه کله را چند بار محکم روی زمین می کوبیم تا داخل کله تمیز شود، سپس به دو قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله دوم

حالا کله را مجددا تمیز می شوییم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت زیاد قرار می دهیم. در ادامه کله پاچه را درون قابلمه قرار می دهیم، سپس آب را تا جایی که روی کله پاچه را بگیرد می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله وقتی آب جوش آمد و کف روی کله پاچه را گرفت، آنرا آبکش می کنیم، سپس مجددا تمیز می شوییم تا کف ها شسته شود. در ادامه قابلمه را مجددا روی حرارت می گذاریم، سپس کله پاچه را درون قابلمه قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا مجددا آب را تا جایی که روی کله پاچه را بگیرد می ریزیم، سپس حرارت را زیاد می کنیم تا آب جوش بیاید. در این حین پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی درشت خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم. در ادامه وقتی کله پاچه جوش آمد، سیر را به همراه پیاز خلالی درون قابلمه می ریزیم، سپس هم می زنیم تا مواد مخلوط شود. در ادامه حرارت را بسیار ملایم می کنیم.

مرحله ششم

در نهایت چوب دارچین، زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه می کنیم، سپس درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم به مدت ۷ تا ۸ ساعت بپزد. در یک ساعت آخر پخت نمک را اضافه می کنیم. در پایان کله و پاچه را به همراه نان سنگک سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 11 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.