طرز تهیه آبگوشت لپه

طرز تهیه آبگوشت لپه طرز تهیه آبگوشت لپه با مرغ آبگوشت لپه و لیمو عمانی

آبگوشت لپه یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با گوشت یا مرغ درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آبگوشت لپه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۴۰۰ گرم
لپه۱ لیوان
بلغور گندم۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد درشت
رب گوجه فرنگیبه مقدار کافی
سیب زمینی۳ عدد
لیمو عمانی۲ عدد
مرزه خشک۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه آبگوشت لپه

مرحله اول

برای تهیه آبگوشت لپه خوشمزه ابتدای کار لپه را می شوییم، سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم لپه به مدت ۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد. در ادامه پس از گذشت این زمان پوست پیاز را جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که پیاز سبک و شیشه ای شد، سینه و ران مرغ را به همراه مقداری نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم. در ادامه لپه را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس به گوشت مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا رب گوجه فرنگی را به گوشت مرغ اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود و رنگ باز کند. در ادامه پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به اندازه دلخواه خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله بلغور گندم را می شوییم، سپس به همراه سیب زمینی و ۴ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه مواد را به خوبی مخلوط می کنیم و حرارت را زیاد می کنیم تا آبگوشت به نقطه جوش برسد، سپس حرارت را کم می کنیم.

مرحله ششم

حالا درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم گوشت مرغ و لپه کاملا پخته شود. در ادامه در اواسط پخت برای آن که تلخی لیمو عمانی ها گرفته شود، یک ظرف حاوی آب را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و لیمو عمانی ها را به آن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم لیمو عمانی ها به مدت ۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا تلخی آن ها گرفته شوند. در ادامه لیمو عمانی ها را به آبگوشت اضافه می کنیم، سپس مرزه را با دست پودر می کنیم و روی آبگوشت می ریزیم.

مرحله هشتم

در نهایت زمانی که آبگوشت کاملا پخته شد، نمک آن را اندازه می کنیم، سپس حرارت را خاموش می کنیم. در آخر آبگوشت لپه را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه نان سنگک تازه و ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 9 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.