طرز تهیه پاستا مرغ و اسفناج

طرز تهیه پاستا مرغ و اسفناج پاستا مرغ و اسفناج رژیمی طرز تهیه پاستا اسفناج طرز تهیه فتوچینی با اسفناج

پاستا مرغ و اسفناج از پاستاهایی است که معمولا به صورت رژیمی تهیه می شود و طعم بسیار جذابی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا مرغ و اسفناج در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پاستا پنه۱ بسته
سینه مرغ۲ عدد
قارچ۴۰۰ گرم
سیر۴ حبه
برگ اسفناج۵۰۰ گرم
پنیر پارمسان۱۰۰ گرم
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
کره۵۰ گرم
آرد۲ قاشق غذاخوری
شیر۱ و نیم لیوان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه پاستا مرغ و اسفناج

مرحله اول

برای تهیه پاستا مرغ و اسفناج در ابتدای کار سینه مرغ را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم، سپس اسفناج را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود.

مرحله دوم

حالا اسفناج را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت ریز خرد می کنیم. حالا قارچ را می شوییم و خشک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله قارچ را به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله چهارم

حالا سینه مرغ را به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا گوشت مرغ تغییر رنگ بدهد، سپس کاملا سرخ شود. در ادامه سیر را به سینه مرغ اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه به سینه مرغ اضافه می کنیم و تفت می دهیم، سپس قارچ را اضافه می کنیم. رد ادامه حرارت را زیاد می کنیم، سپس تفت می دهیم تا قارچ آب نیندازد و کاملا سرخ شود.

مرحله ششم

حالا اسفناج را به سینه مرغ اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا آب اضافی اسفناج تبخیر شود، سپس کاملا سرخ شود. در ادامه یک قابلمه حاوی آب روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا به نقطه جوش برسد.

مرحله هفتم

در این مرحله ۱ قاشق چایخوری نمک به آب اضافه می کنیم، سپس زمانی که جوش آمد پاستا را درون آب جوش می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم پاستا درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و نرم شود، سپس آبکش می کنیم.

مرحله هشتم

حالا سس بشامل را آماده می کنیم، برای این منظور یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس کره را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کره ذوب شود. در ادامه آرد را به کره اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله آرد را تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود، سپس شیر را کم کم به آرد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا آرد گلوله نشده و کاملا یکدست شود. در ادامه خامه را به سس بشامل اضافه می کنیم.

مرحله دهم

حالا سس را به صورت مداوم هم می زنیم تا سس به غلظت فرنی برسد. در ادامه سس بشامل را به مخلوط سینه مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم، سپس پاستا را به مخلوط سینه مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله یازدهم

در نهایت پاستا مرغ و اسفناج را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس پنیر پارمسان را به صورت پخش روی آن اضافه می کنیم. در آخر پاستا مرغ و اسفناج را به سلیقه خود تزیین کرده و به همراه لیمو ترش تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 12 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.