طرز تهیه حلوا کاراملی

طرز تهیه حلوا کاراملی طرز تهیه حلوا آدامسی طرز تهیه حلوا کشی شوشتر طرز تهیه حلوا کشی زعفرانی طرز تهیه حلوای کشی مازندرانی

حلوا کاراملی یکی از انواع حلواهای خوشمزه و ساده است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا کاراملی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم حلوا کاراملی
آرد۱ لیوان سرپر
کره۱۰۰ گرم
روغن مایع⅓ لیوان
مواد لازم شهد کاراملی
آب جوش½ لیوان
شکر½ لیوان
مواد لازم شهد زعفرانی
شکر⅔ لیوان
آب½ لیوان
گلاب¼ لیوان
هل۳ عدد
پرک زعفرانبه مقدار کافی

طرز تهیه حلوا کاراملی

مرحله اول

برای تهیه حلوا کاراملی خوشمزه در ابتدای کار آرد را درون یک تابه نچسب الک کرده و تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس آرد را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شده و تغییر رنگ بدهد.

مرحله دوم

در همین حین شکر را درون یک قابلمه مناسب ریخته و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه تابه را گاهی تکان می دهیم تا شکر کاملا ذوب و کاراملی شود، سپس آب جوش را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

زمانی که کارامل درون آب جوش حل شد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. حالا برای درست کردن شهد زعفرانی، شکر و آب را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر حل شود.

مرحله چهارم

زمانی که شکر کاملا حل شد، گلاب را به همراه هل و پرک زعفران به قابلمه اضافه کرده و پس از چند جوش قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. زمانی که آرد به رنگ مورد نظرمان رسید، روغن مایع را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مواد آرد را به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود، سپس به تناوب شهد کاراملی و شهد زعفرانی را به تابه اضافه کرده و به صورت مداوم و پیوسته هم می زنیم تا شهد جذب حلوا شده و حلوا به روغن بیفتد.

مرحله ششم

زمانی که حلوا به غلظت مناسب رسید، تابه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کمی از دمای آن کاسته شود. توجه داشته باشید حلوا پس از خنک شدن کمی سفت تر می شود. حالا حلوا را درون قیف ماسوره ای می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله حلوا را درون ظرف مورد نظرمان به شکل دلخواه پایپ می کنیم، سپس به دلخواه با پودر نارگیل، پودر پسته یا خلال بادام تزیین می کنیم. در نهایت حلوا کاراملی را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 5 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.