طرز تهیه نان روغنی بدون شکر

طرز تهیه نان روغنی بدون شکر , دستور پخت نان روغنی بدون شکر

نان روغنی بدون شکر یکی از انواع نان های خوشمزه و سنتی کشورمان است که اصالت آن به شهر تبریز تعلق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان روغنی بدون شکر در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان روغنی بدون شکر
روغن مایع یا جامد½ لیوان
شیره انگور یا خرما۱ لیوان
آب یا شیر۱ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
گلاب (اختیاری)۲ قاشق غذاخوری
کنجد۳ قاشق غذاخوری
آردبه مقدار کافی

طرز تهیه نان روغنی بدون شکر

مرحله اول

برای تهیه نان روغنی بدون شکر خوشمزه در ابتدای کار شیر را به همراه روغن مایع، شیره انگور و در صورت تمایل گلاب درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا کنجد را به کاسه اضافه کرده، سپس آرد و بکینگ پودر را ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و در ابتدا با همزن هم می زنیم تا مواد جمع شود و پس از آن با دست ورز می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شد، ورز دادن را متوقف می کنیم. دقت کنید زمانی که خمیر را بیش از حد ورز دهید روغن پس می دهد و در نهایت نان خشک و بی کیفیت شود.

مرحله چهارم

حالا روی سطح کار را آرد پاشی کرده، سپس از خمیر چانه هایی به اندازه یک نارنگی کوچک جدا می کنیم. در ادامه چانه ها را روی سطح کار گذاشته و هر کدام را با کمک وردنه به صورت نازک پهن می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک قابلمه مناسب روی حرارت متوسط قرار داده و به اندازه ای که نان ها درون آن شناور بمانند روغن می ریزیم. حالا اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس خمیرها را درون قابلمه قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم یک طرف نان کاملا سرخ و طلایی شود، سپس بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر آن کاملا سرخ شود. در نهایت نان را از قابلمه خارج کرده و روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در ادامه اجازه می دهیم روغن اضافی شان کاملا جذب دستمال شده، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. توجه داشته باشید مقدار شیره انگور بسته به ذائقه هر فرد کاهش یا افزایش پیدا می کند. نوش جان

آخرین بروز رسانی در : شنبه 1 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.