طرز تهیه چیپس خلالی

طرز تهیه چیپس خلالی

چیپس خلالی یکی از انواع چیپس های خوشمزه و بین المللی است که در سراسر جهان طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیپس خلالی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم چیپس خلالی
سیب زمینی۴ عدد
نمک۱ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه چیپس خلالی

مرحله اول

برای تهیه چیپس خلالی به روش خانگی در ابتدای کار پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و می شوییم، سپس به صورت ورقه ای نازک برش می زنیم. در ادامه ورقه ها را روی هم قرار داده و به صورت خیلی نازک خلالی خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا سیب زمینی های خلالی را بلافاصله درون یک کاسه حاوی آب سرد می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آب بمانند تا نشاسته سیب زمینی ها کاملا ته نشین شود.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان سیب زمینی ها را درون آبکش ریخته و آبکشی می کنیم تا آب اضافی شان خارج شود. حالا مقداری نمک روی سیب زمینی ها می پاشیم، سپس روی یک پارچه نخی تمیز می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم رطوبت اضافی سیب زمینی ها خشک شود، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و به مقدار زیادی روغن درون آن می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله سیب زمینی ها را درون تابه ریخته و بدون هم زدن اجازه می دهیم کمی سبک شده و روی سطح روغن قرار بگیرند. توجه داشته باشید پس از اضافه کردن سیب زمینی بلافاصله آنها را هم بزنید به هم می چسبند.

مرحله ششم

پس از اینکه سیب زمینی ها روی سطح روغن قرار گرفتند، آنها را هم می زنیم، سپس اجازه می دهیم به صورت یکدست سرخ و طلایی شوند. زمانی که سیب زمینی ها سرخ شدند با کفگیر از روغن جدا می کنیم.

مرحله هفتم

حالا سیب زمینی های سرخ شده را درون آبکش ریخته تا روغن اضافی شان خارج شود. در نهایت چیپس های خلالی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به دلخواه با سس کچاپ سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 31 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.