طرز تهیه چیپس بوجیا

طرز تهیه چیپس بوجیا , دستور پخت چیپس بوجیا

چیپس بوجیا یکی از انواع خوراکی های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیپس بوجیا در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم چیپس بوجیا
سیب زمینی۴۵۰ گرم
آرد نخودچی⅓ پیمانه
آرد برنج¼ پیمانه
گشنیز¼ پیمانه
فلفل سرانو۲ عدد
حریره زنجبیل۲ قاشق چایخوری
حریره سیر۲ قاشق چایخوری
آب½ پیمانه
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه چیپس بوجیا

مرحله اول

برای تهیه چیپس بوجیا خوشمزه ابتدای کار پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت ورقه ای نازک برش می زنیم. در ادامه گشنیز را می شوییم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم.

مرحله دوم

حالا فلفل سرانو را می شوییم، سپس به صورت خیلی ریز خرد می کنیم. در ادامه آرد نخودچی را به همراه آرد برنج، گشنیز، فلفل سرانو، حریره زنجبیل، حریره سیر، آب و نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا مواد را  به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه برش های حلقه ای سیب زمینی ها را درون مخلوط سس اضافه می کنیم و هم می زنیم تا به طور کامل به سس آغشته شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و تا اندازه ای که چیپس ها درون آن شناور بمانند روغن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه چیپس های مزه دار شده را درون تابه قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در نهایت اجازه می دهیم چیپس ها درون روغن داغ بمانند تا کاملا برشته و ترد شوند. در ادامه چیپس ها را روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم روغن اضافی شان کشیده شود، سپس با سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 8 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.