طرز تهیه خورش گوشت چرخ کرده

طرز تهیه خورش گوشت چرخ کرده با گوجه طرز تهیه خورش گوشت چرخ کرده با سیب زمینی طرز تهیه خورش گوشت چرخ کرده قلقلی طرز تهیه گوشت چرخ کرده با سیب زمینی و گوجه طرز تهیه گوشت چرخ کرده با پیاز طرز تهیه گوشت چرخ کرده قلقلی طرز تهیه گوشت چرخ کرده خورشت فوری با گوشت چرخ کرده

خورش گوشت چرخ کرده یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش گوشت چرخ کرده در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۲ عدد
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
فلفل سبز۱ عدد
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق عذاخوری
آب گوجه فرنگی (اختیاری)به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغن مایعبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش گوشت چرخ کرده

مرحله اول

برای تهیه خورش گوشت چرخ کرده خوشمزه خوشمزه در ابتدای کار پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و پس از شستن به صورت مکعبی خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس سیب زمینی های خرد شده را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا کمی سرخ شوند. در ادامه مقداری زردچوبه به تابه اضافه کرده و سیب زمینی ها را به طور کاملا سرخ می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی های سرخ شده را از تابه خارج می کنیم، سپس گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد. حالا فلفل سبز را شسته و به صورت نگینی ریز خرد می کتیم.

مرحله چهارم

در ادامه فلفل سبز را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. حالا رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سرخ شود.

مرحله پنجم

زمانی که بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین رفت، در صورت تمایل مقداری آب گوجه فرنگی و آب لیمو ترش تازه به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم خورش روی حرارت بماند تا آب گوجه فرنگی به طور کامل تبخیر شود.

مرحله ششم

پس از اینکه آب گوجه فرنگی کشیده شد، تابه را از روی حرارت برداشته، سپس خورش گوشت چرخ کرده را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت سیب زمینی های سرخ شده را روی خورش ریخته و به همراه پلو سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 14 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.