طرز تهیه خورش داوود پاشا

طرز تهیه خورش داوود پاشا با گردو طرز تهیه خورش داوود پاشا نی نی سایت خورش داوود پاشا بدون رب انار خورش داود پاشا با مرغ عکس خورش داوود پاشا خورش داوود پاشا خانم گلاور خورش داوود پاشا سوران خورش داوود پاشا خوشمزه است؟

خورش داوود پاشا از خورش های معروف کشور ترکیه است که شخصی به نام داوود پاشا این خورش را ابداع کرده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش داوود پاشا در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
نعناع خشک۱ قاشق غذاخوری
رب انار ملس۲ قاشق غذاخوری
آب۱ لیوان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش داوود پاشا

مرحله اول

برای تهیه خورش داوود پاشا ابتدا یکی از پیازها را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس آب اضافی اش را می گیریم. در ادامه پیاز آب گرفته را به همراه گوشت چرخ کرده و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد درون کاسه را به خوبی ترکیب می کنیم و به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا کاملا منسجم و یکدست شوند. در صورتی که مخلوط گوشت چرخ کرده کمی شل بود و انسجام کافی را نداشت، کمی آرد نخودچی اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مخلوط گوشت چرخ کرده را به کوفته های قلقلی به اندازه یک نارنگی کوچک تبدیل می کنیم و درون یک سینی می چینیم. در ادامه روی کوفته ها را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم تا به مدت یک ساعت استراحت کنند.

مرحله چهارم

در همین حین سس داوود پاشا را آماده می کنیم. برای این منظور پیاز باقیمانده را رنده می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه رنگ پیاز کاراملی شد، مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم و به مدت دو دقیقه دیگر پیاز را تفت می دهیم تا به خوبی با ادویه ها ترکیب شود. در ادامه کوفته ها را از یخچال خارج کرده و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله کوفته ها را چند دقیقه تفت می دهیم تا سطح رویشان به خوبی سرخ شود، سپس رب انار را با یک لیوان آب جوش رقیق می کنیم. در ادامه نعناع خشک را پودر کرده و به همراه رب انار رقیق شده به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم تا سس به آرامی شروع به جوشیدن کند و کوفته ها کاملا مغز پخت شوند. زمانی که آب درون تابه کشیده شد و سس به روغن افتاد خورش ما آماده است. در پایان این خورش خوشمزه را به همراه برنج سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 2 مهر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.