طرز تهیه کوفته کدو سبز

طرز تهیه کوفته کدو سبز , دستور پخت کوفته کدو سبز

کوفته کدو سبز یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که با ترکیبات ساده و متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته کدو سبز در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کدو سبز۴ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
سیر۵ حبه
نخود۱٫۵ لیوان
آرد سوخاریبه مقدار کافی
آرد سفیدبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و پودر زیرهبه مقدار کافی
مواد لازم سس سیر
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
ماست۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
سیر۱ قاشق چایخوری
نعنا خشک، نمک و پودر آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته کدو سبز

مرحله اول

برای تهیه کوفته کدو سبز خوشمزه در ابتدای کار نخود را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم نخود درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله دوم

پس از گذشت ۲ تا ۳ ساعت قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس نخود را آبکشی می کنیم. در ادامه نخود پخته شده را درون یک کاسه مناسب چرخ کرده و آرد سوخاری را به همراه آرد سفید به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پوست کدو سبز را جدا می کنیم و به همراه سیر به صورت ریز رنده کرده، سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی کدو گرفته شود. حالا سیر و کدو رنده شده را به همراه نمک، فلفل سیاه و پودر زیره به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه فلفل دلمه ای را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و به کاسه اضافه می کنیم، سپس به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه به اندازه یک گردو بزرگ از مایه کوکو جدا می کنیم و در دست به صورت گرد فرم می دهیم.

مرجله پنجم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم. در ادامه باقی مایه کوکو را به همین شکل فرم داده و کوکوهای قلقلی شده را ابتدا درون کنجد می غلطانیم، سپس درون تابه قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله کوکو ها را کاملا سرخ می کنیم، سپس روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. حالا به سراغ درست کردن سس سیر می رویم، برای این منظور سیر را به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه سیر را به همراه ماست، سس مایونز، آب لیمو ترش تازه، روغن زیتون، نعنا خشک، پودر آویشن و نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با چنگال به خوبی هم می زنیم تا بافت سس کاملا یکدست شود.

مرحله هفتم

حالا کوکوهای کدو سبز را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس سس سیر را درون یک کاسه مناسب ریخته و کنار کوکوها قرار می دهیم. در نهایت کوکوها را به همراه سس سیر، نان و گوجه فرنگی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 27 مهر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.