طرز تهیه سالاد ارمنی

طرز تهیه سالاد ارمنی

سالاد ارمنی یکی از انواع سالادهای خوشمزه و رژیمی است که با ترکیبات ساده درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد ارمنی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
ریحان۳۰ گرم
گوجه فرنگی۲ عدد
خیار۲ عدد
پیاز۱ عدد متوسط
جعفری۳۰ گرم
شوید۳۰ گرم
فلفل دلمه ای۱ عدد کوچک
مواد لازم سس
روغن زیتون½ فنجان
آب لیمو ترش تازه۴ قاشق غذاخوری
گردو۵ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد ارمنی

مرحله اول

برای تهیه سالاد ارمنی رژیمی در ابتدای کار ریحان، جعفری و شوید را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. حالا سبزیجات معطر را به صورت ریز خرد کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله گوجه فرنگی و خیار را شسته و خیار را به صورت حلقه ای نازک خرد می کنیم، سپس گوجه فرنگی را به همراه پیاز به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را شسته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا خیار را به همراه گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و پیاز به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه سس سالاد را درست می کنیم، برای این منظور مغز گردو را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه مغز گردو را به همراه روغن زیتون و آب لیمو ترش تازه درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس هم می زنیم تا مواد یکدست شوند. حالا سس بدست آمده را به کاسه حاوی مواد سالاد اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سالاد را با قاشق مخلوط کرده تا سس به خورد مواد سالاد برود. حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال بماند تا مزه ها با هم ترکیب شوند.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان سالاد را از یخچال خارج کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا سس ته نشین شده مجددا با مواد مخلوط شود. در نهایت سالاد ارمنی را به دلخواه تزیین کرده و به همراه غذا سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 3 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.