طرز تهیه حلوا دارک فندق

طرز تهیه حلوا دارک فندق , دستور پخت حلوا دارک فندق

حلوا دارک فندق یکی از انواع حلواهای خوشمزه و مدرن ایرانی است که در مهمانی های خاص سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا دارک فندق در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم حلوا دارک فندق
آرد سفید۱ پیمانه
پودر قند½ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
مغز فندق خام۱ پیمانه
شکلات تلخ۱۰۰ گرم

طرز تهیه حلوا دارک فندق

مرحله اول

برای تهیه حلوای دارک فندق خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا کره با دمای محیط هماهنگ شده و کاملا نرم شود. در ادامه مغز فندق را درون یک تابه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم تا فندق ها تست شوند، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه مغز فندق ها را روی یک دستمال تمیز می ریزیم و مجددا روی آنها را با دستمال دیگر می پوشانیم.

مرحله سوم

در این مرحله فندق ها را با دست ماساژ می دهیم تا پوست آنها جدا شود، سپس مغز فندق ها را درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا پودر شوند. در ادامه آرد را درون یک تابه مناسب الک کرده و روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله چهارم

حالا آرد را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تفت می دهیم تا بدون تغییر رنگ دادن بوی خامی آن از بین برود. پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت بر می داریم و آرد را درون الک ریخته، سپس الک می کنیم و مجددا به تابه باز می گردانیم.

مرحله پنجم

در ادامه کره به دمای محیط رسیده را به تابه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم تا کره ذوب شده تا به خورد آرد برود و بلافاصله تابه را از روی حرارت بر می داریم. حالا اجازه می دهیم کمی از دمای مواد درون تابه کاسته شود.

مرحله ششم

در این مرحله شکلات تلخ را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود، سپس به همراه پودر مغز فندق به تابه اضافه می کنیم. در ادامه پودر قند را درون تابه الک کرده و حلوا را مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود.

مرحله هفتم

حالا حلوا را درون قالب سیلیکونی می ریزیم و با دست فشار می دهیم تا بافت حلوا منسجم شود. در ادامه اجازه می دهیم حلوا به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه درون فریزر بماند تا کاملا سفت شده، سپس از قالب خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله حلواها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به دلخواه با شکلات شیری بنماری شده و مغز فندق تزیین می کنیم. بسته به نوع سلیقه می توانید به جای شکلات تلخ از شکلات سفید نیز استفاده کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 28 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.