طرز تهیه حلوا عمانی

طرز تهیه حلوا عمانی سلطانی طرز تهیه حلوا عمانی با نشاسته طرز تهیه حلوا عمانی با ساگو طرز تهیه حلوا اماراتی طرز تهیه حلوا سیاه عربی طرز تهیه حلوا مسقطی عربی

حلوای عمانی یکی از انواع حلواهای ساده و خوشمزه کشور عمان است که برای مراسم های خاص درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا عمانی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم حلوا عمانی
نشاسته نخل۱ و نیم لیوان
شیر خشک۱ لیوان
شکر۵ لیوان
پودر هل۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع یا کره۱ لیوان
قهوه عربی۱ قاشق مرباخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
آب۹ و نیم لیوان
گلاب۱ لیوان
مغزیجات۱ لیوان

طرز تهیه حلوا عمانی

مرحله اول

برای تهیه حلوا عمانی خوشمزه ابتدای کار نشاسته نخل (ساگو) را به همراه ۲ و نیم لیوان آب درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۴ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد.

مرحله دوم

در این مرحله پس از گذشت این زمان مخلوط نشاسته نخل و آب را به همراه شیر خشک درون غذاساز می کنیم و میکس می کنیم. در ادامه شکر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم شکر کاراملی شود، سپس باقی مانده آب را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا شکر درون آب حل شود. در ادامه مخلوط نشاسته نخل و شیر خشک را به همراه ۲ قاشق غذاخوری روغن به شکر اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط ساگو را به صورت مداوم هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود، سپس حلوا درون قابلمه جمع شود. در ادامه باقی مانده روغن مایع را به همراه گلاب به حلوا اضافه می کنیم و هم می زنیم تا حلوا یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا زمانی که حلوا منسجم شد زعفران دم کرده را به همراه مغزیجات به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه قهوه عربی را به همراه پودر هل به حلوا اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم.

مرحله ششم

در نهایت حلوا را به صورت گهواره ای درون قابلمه تکان می دهیم تا جمع شود. در ادامه حلوا را درون درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم وبه همراه مغزیجات دلخواه تزئین می کنیم، سپس به همراه چای زعفرانی تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 6 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.