طرز تهیه سالاد عدس

طرز تهیه سالاد عدس طرز تهیه سالاد عدس و کلم سالاد عدس و سیب زمینی سالاد عدس و شوید سالاد عدس مجلسی

سالاد عدس یکی از انواع سالادهای ساده و بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد عدس در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم سالاد عدس
عدس۱ پیمانه
سیب زمینی۱ عدد بزرگ
هویج۲ عدد
خیارشور۴ عدد کوچک
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
ماست۳ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی۱ عدد
جعفری۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد عدس

مرحله اول

برای تهیه سالاد عدس خوشمزه در ابتدای کار عدس را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم عدس درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله دوم

در ادامه پوست سیب زمینی و هویج را جدا کرده و درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط گذاشته تا سیب زمینی و هویج کاملا مغز پخت شوند. حالا خیارشور را به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله جعفری را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم. زمانی که سیب زمینی و هویج کاملا پخته شدند، آنها را از قابلمه خارج کرده، سپس هردو را به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه عدس پخته شده را آبکشی می کنیم.

مرحله چهارم

حالا عدس را به همراه سیب زمینی، هویج، خیارشور و جعفری درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه گوجه فرنگی را شسته و به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه می افزاییم.

مرحله پنجم

در ادامه ماست و سس را با هم مخلوط کرده و هم می زنیم تا بافت شان یکدست شود. حالا مخلوط سس را به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد سالاد به سس آغشته شوند، سپس روی کاسه را با درپوش می پوشانیم.

مرحله ششم

در نهایت سالاد را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مزه ها با هم ترکیب شوند. پس از گذشت این زمان سالاد را از یخچال خارج کرده، سپس تزیین می کنیم و به همراه غذا سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 23 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.