طرز تهیه کباب چنجه ماهی

طرز تهیه کباب چنجه ماهی

کباب چنجه ماهی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب بین المللی است که با رسپی های مختلف درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب چنجه ماهی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله ماهی۵۰۰ گرم
سس سویا¼ پیمانه
عسل۱ قاشق غذاخوری
زنجبیل تازه۱ قاشق چایخوری
سیر۱ حبه
آب لیمو ترش تازهبه مقدار کافی
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب چنجه ماهی

مرحله اول

برای تهیه کباب چنجه ماهی خوشمزه در ابتدای کار پوست زنجبیل تازه را جدا می کنیم و به همراه سیر درون یک کاسه مناسب به صورت ریز رنده می کنیم. در ادامه سرکه را به همراه عسل و سس سویا به کاسه می افزاییم.

مرحله دوم

حالا زعفران دم کرده را به همراه آب لیمو ترش تازه و مقداری فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. توجه داشته باشید به دلیل شور بودن سس سویا نمک را حذف کنید.

مرحله سوم

در ادامه فیله ماهی که بدون استخوان و پوست است را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم، سپس به سیخ چوبی می کشیم. حالا فیله های به سیخ کشیده شده را درون یک ظرف مناسب قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا سس را به صورت پخش روی فیله ها می ریزیم تا دو طرف شان به سس آغشته شود. در ادامه اجازه می دهیم فیله ها به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کنند تا به مواد طعم دهنده آغشته شوند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان، تابه رژیمی را روی حرارت ملایم قرار داده، سپس مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم. در ادامه فیله های به سیخ کشیده شده را درون تابه قرار داده و دو طرف شان را کاملا سرخ می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله باقی مانده سس را درون یک قابلمه مناسب ریخته و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کمی بجوشد. در ادامه سس را با برس روی فیله های در حال سرخ می مالیم تا به خورد فیله ها برود.

مرحله هفتم

زمانی که فیله های ماهی کاملا پخته و سرخ شدند، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در نهایت کباب ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه کته زعفرانی، گوجه فرنگی کبابی و سیر ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 12 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.