طرز تهیه ماهی کبابی

طرز تهیه ماهی کبابی با فویل روی منقل طرز تهیه ماهی کبابی در فر طرز تهیه ماهی کبابی با توری روی گاز طرز تهیه ماهی کبابی شکم پرروی منقل طرز تهیه ماهی کبابی با رب انار طرز تهیه ماهی کبابی عربی ادویه ماهی کبابی طرز تهیه ماهی کبابی رژیمی

ماهی کبابی یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماهی کبابی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماهی قزل آلا۲ عدد
پیاز درشت۲ عدد
آب لیمو ترش تازه½ فنجان
زعفران دم کرده½ فنجان
پودر سوخاری ماهیبه مقدار کافی
ادویه مخصوص ماهیبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه ماهی کبابی

مرحله اول

برای تهیه ماهی کباب خوشمزه ابتدای کار فلس های ماهی را با کمک چاقو جدا می کنیم، سپس شکم ماهی را از وسط با چاقو باز می کنیم و تمیز می شوییم. در ادامه ماهی را درون یک ظرف مناسب قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا پوست پیاز را جدا می کینم، سپس می شوییم و با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم. در ادامه پیاز رنده شده را به صورت پخش روی ماهی می ریزیم، سپس زعفران دم کرده را روی ماهی ریخته و با دست ماساژ می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله ماهی را با آب لیمو، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ادویه مخصوص، ماهی را مزه دار می کنیم، سپس ماهی را خوب ماساژ می دهیم تا ادویه ها به خورد ماهی بروند. در ادامه روی ظرف را با سلفون می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا ماهی را به مدت ۱۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم ماهی مزه دار شود. در ادامه پس از گذشت این زمان ماهی را از یخچال خارج می کنیم، سپس پیاز ها را از ماهی جدا می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله در صورت تمایل روی ماهی مقداری پودر سوخاری مخصوص ماهی می ریزیم و روی توری کباب قرار می دهیم، سپس زغال ها را به صورت یکدست روشن می کنیم و ماهی را از سمت پوست روی حرارت زغال ها قرار می دهیم.

مرحله ششم

در نهایت زمانی که ماهی مغز پخت شد، از روی حرارت بر می داریم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر توصیه می شود به دلیل طبع سرد ماهی بهتر است ماهی کباب را با سیر ترشی سرو کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 2 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.